a4turbo Skrevet Desember 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2009 har opplevd nå i den siste tiden at bilen har fusket til litt når jeg gir på. Dette skjer kun i turbotrykket. Og jeg bilen fusker som faen, og hopper til bortover. Men jeg kan f.eks gire opp og gi på som normalt igjen. Er dette ett tegn på at pluggene begynner å bli slitne eller? Vil bare få det bekrefta før jeg kjøper nye.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frozen Skrevet Desember 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2009 Har samme problemet,fusker med pådrag og turbotrykkmåleren hopper opp og ned,slipper opp gassen og drar på så er alt greit.Har skiftet alt som kan skiftes snart.PLugger hjalp ikke.Men har logget med vag og ser en av coilene har dobble verdier i forhold til de andre 3.Så skal skifte alle de og se.Har trykktestet systemet hadde lekasje på oljeåndingsrøret,skiftet det men er enda lekasje på det t-stykket i gummi får det på torsdag.Må nå være noen her inne som har vært borti dette og vet hva det kan være.Har 2 feilkoder som kommer hele tiden har hatt de i ett år snart.Skiftet 2 LMM men hjelper ikke det heller. 00561 - Mixture Adaptation 00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded Possible Symptoms Engine Jolting Increased Fuel Consumption Poor Idling/Jolting Reduced Boost Pressure Possible Causes Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Fuel Pressure too Low Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System Injector(s) faulty (i.e. coked) Possible Solutions 16487/P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High Possible Symptoms Probably no serious malfunctions Loss of power Possible Causes Wiring and/or connections (short circuit?) Mass Air Flow (MAF) (G70) defective Possible Solutions Check wiring and connections Check / Replace Mass Air Flow (MAF) (G70) Special Notes Refuel Vehicle Check Fuel System Pressure Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks Check Injection Quantity Check Injector Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Desember 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2009 Gå ut å se =) Men er mest sansynelig en solonoid eller luftmengdemåler som tuller :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4turbo Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2009 Får se over pluggene når jeg finner en plass å skru. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig! Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 funnet ut hva feilen var???? har akkuratt samme problem som deg etter jeg chippa min :O Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oaa Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 sjekk gasspjeld, falskluft, pluggfarge og katalysator... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg