Gå til innhold

Kjøp av G.Voyager 98

Ranger emnet

KnutK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet jeg burde la være, men kommer vel til å kjøpe en allikevel.

-Har fått tilbud på en 98-modell, denne har feil på girkasse som kan leves med, synkronringer mellom 1.og2. gear er ikke gode. Er dette vanskelig å utbedre? Jeg regner meg som duganes mekaniker, men kjenner ikke bilen.

Og: Hvordan vet jeg at denne har drev, ikke kjede? Bilen har rulla 144' km, så den burde tåle noe mer..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98 mod 2,5TD har drev på register,så du slipper iaf registerras som er et lite problem på 96-97 (kjede). Har ikke noe bilde av det nå,men regdekselet på 98 motoren er noe mer avrundet enn 96-97 mener jeg å huske.

Se på regdekselet under dynamoen,i framkant og nedover skal dekselet svinge litt inn,som at det følger fasongen på drevet til dieselpumpa. ville vært lettere å vise med bilde.

98 mod har startsperre (grå nøkkel) kan noen ganger bli litt krøll der,men oftest at nøkkel må skiftes ut og kodes.

Det hender at vippearmer og støtstenger blir slitt på disse,blir sår der vippearmen ligger mot ventilene.

Om bilen er fulgt opp bra,er det mest slitedeler.

Det med girkassa,sjekk clutch-armen i framkant av kassa,om sitter en gummiplugg som wiren går gjennom,om denne er flatklemt kan det være nok til at clutchen ikke frier helt ut og du kan få problem å gire. På noen har også clutch-armen røket ved hylsa den er festet til kassa med.

Lykke til med ev kjøp! :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke dette noen av di største drittbilene som er laget? har hørt mye klager på disse!

Det kommer vel an på hva du prioriterer. Hvis driftssikkerhet er det viktigste for deg, velg en Toyota Hiace (for å ta noe sammenlignbart, min bil er da en 96-modell)

Hvis du i samme åndedrag liker billig hardplast, korte sitteputer, stumpete fjæring, bråkete motor, blekklyd når du åpner og lukker dørene, veistøy, dårlig stereoanlegg og en bil ribbet for utstyr, løp og kjøp.

Hvis du er som meg, så kan du takle litt tekniske småproblemer i bytte mot suveren kjørekomfort, masse utstyr, fett stereoanlegg (i min utgave er det originalt med et Infinity-anlegg som overrasker de fleste som sitter på) Automatgiret som kom i 1996 var datidens mest avanserte automatgirkasse (ref. RATS i Trøgstad) V6-motoren er det svært sjelden noe problemer med, den er seig og støyer lite. I tillegg er bilen designmessig helt på toppen av dette bilsegmentet, både i interiør og eksteriør.

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cab Kan noen gi meg et tips her? Har ikke kjøpt enda, men fikk vita at på en av bilene lyser air bag lampa konstant, dette kom etter å ha skiftet batteri?

At lampa begynte å lyse etter skift av batteri er trolig tilfeldig.

Første som må gjøres er å få avlest feilminne,om det er feilkode på slepering bak rattet dekkes denne på garanti.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...