Din_Laban Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Var i kontakt med Ultimo i Drammen, angående data-trimming av 1.8i motoren i Vectra B (99-mod) i dag. De foreslår noe som heter Power Boost Microcomputer: http://www.ultimo.no/pbm/pbm.htm Noen som har meninger om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
samesau Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 forsto jeg det rett om at dette fungerer på alle bensinbiler? Hørtes jo meget enkelt ut, og igrunn ganske billig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Din_Laban Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Ja visstnok. Litt ulike modeller avhengig av motorstørrelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer8583 Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Dette høres intressant ut! tror jeg skal sjekke når jeg får lønn Siter 86 Ford Orion[X] - 87 Toyota Camry[X] - 88 VW Golf 2[X] - 89 VW Polo[X] - 91 Volvo 240[X] - 94 Renault R19[X] - 95 Opel Tigra[X] - 98 Opel Vectra stv [X] Kontaktperson for Club-Vaux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Høres omtrent like jalla ut som drivstoffmagneter. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Om dette virker er det nok placebo-effekten som gjør jobben. Tror faktisk en handel hos Silkemotor er vel så effektøkende. Skal du ha ett skikkelig tips, som garantert gir deg mere, og er billigere. Kjør en skikkelig service, bytt alt av tenningsdeler, filter, kjør en engine flush, og fyll mobil1 0-40 etterpå. Ellers råder ejg deg til å ta en kikk på denne tråden her. http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=12720&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=bf168c6d5e02449a9915ecfce00d4e30 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Virka for godt til å være sant dette, men er jo merkelig om et (seriøst?) verksted anbefaler dette. Moro om du gir det et forsøk, kunne jo vært spennende å høre om det fungerte. Dog, det forutsetter vel at du får kjørt bilen på en dynamo, placebo-effekten er jo et velkjent "problem" hos mange hobbytunere :P Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Din_Laban Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Jeg ser at bedre olje på motor og gir vil gi litt bedre effekt pluss at kobberledning ga litt mer effekt, nytt luftfileter (!) bytte av kamaksel og større utblåsning på eksos-manifolden og Bosch Super 4 plugger. Det er stort sett de fleste triksene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Dette er OHC-motoren 1.8i som sitter i Ascona C og Vectra A, og muligens omega og kadett? Når jeg hadde CIH-motor, så fant jeg ut at f. eks kammen som sitter orginalt i 20S var den "heftigste" av de orginale, nå var det jo 20S jeg hadde, men den kammen hadde samme løft og lenger åpning enn både de større og mindre CIH. Ofte er det slik at kam fra mindre motor har en "heftigere" profio enn den større motoren, og ofte kan man tjene på topp fra mindre motor pga høyere kompresjon men ofte har toppen på mindre motor trenger kanaler og ventiler som igjen er negativt sett fra ett effektmessig synsvinkel. Så om du gjør litt undersøkelser, så kaskje du kan få deg en del billige ekstra hester. Den heftigste av OHC-motorene er vel den som satt i Ascona Sprint om jeg ikke tar helt feil. Vet ike hvordan det er med effekt i de samme motorene i Daewo jeg? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Din_Laban Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Vil kammen fra en 2.0 være gunstig i 1.8 X1.8XE1 som sitter i min vectra? -i samme slengen: passer eksosmanifolden fra 2.0 over på 1.8 literen min for den har større utblåsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Vil kammen fra en 2.0 være gunstig i 1.8 X1.8XE1 som sitter i min vectra? -i samme slengen: passer eksosmanifolden fra 2.0 over på 1.8 literen min for den har større utblåsning? Det er nok fint lite mekanisk som passer over fra en X18XE eller en X20XEV over på en X18XE1. XE1 er en stroket smallblock, så den har mer til felles med X16XE(L) og X14XE enn 1.8 og 2.0. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Din_Laban Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Takk for tipset. Jeg bare var litt åpen for ny eksosmanifold og kamaksel for å bedre ytelsene litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.