Gå til innhold

tåkelys?hjelp!

Ranger emnet

tyrkia007

Anbefalte innlegg

jeg har tåkelysbryter med 2 hakk. men så lurte jeg på to ting:

har koblet til spredere og til relee, fra relee til minus, fra rele til pluss og det er 2 kabler igjen? hvor er det disse skal hen?dette er en tdk motor så det var ikke samme tilkoblinga som 1.8gt! kan dere hjelpe meg?

Hvor skal den grønne ledningen kobles til?kommer fra relee!

548537.jpeg

Hvor skal den gule ledningen kobles til?kommer fra relee!

548539.jpeg

Endret av tyrkia007
endret

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok dreiv å kjikka litt på det istad. den hvet jeg hvor den ligger. men releet jeg har er nummerert med 2,3,30,23. dette er 12 v. så jeg har koblet til sprederene og fra releet til minus, fra releet til +. og de 2 andre ledningene vet jeg ikke.

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok dreiv å kjikka litt på det istad. den hvet jeg hvor den ligger. men releet jeg har er nummerert med 2,3,30,23. dette er 12 v. så jeg har koblet til sprederene og fra releet til minus, fra releet til +. og de 2 andre ledningene vet jeg ikke.

Hvilken type relè har du?

Vanlige arbeidsrelè/ekstralysrelè er merket med 30,85,86 og 87

Relèet ditt trenger et signal som slår det på, når du kobler 12v + på dette stikket skal relèet lage en klikkelyd, på vanlige relè er det nr. 86.

Du kan prøve å koble 12v+ på et og et stikk på relèet ditt til du hører en klikkelyd.

Hadde jeg vært deg ville jeg kastet det relèet i søpla å kjøpt et skikkelig et..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider