Gå til innhold

Byttet motor, pris for å godkjenne?

Ranger emnet


JossyPossy

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en A4 som det stod en 1,6l i orginalt. Forrige eier skiftet motor til orginal 1,8t. Hvor mye koster det å få godkjennt dette?

 

Har kikka litt rundt på forumet, men noen sier det er gratis på en 10 år gammel bil, mens andre gir meg svar jeg ikke skjønner noe av. Brukte også kalkulatoren på toll.no, men skjønnte heller lite av den.

 

Fikk opp dette som svar:

 

Engangsavgift for gammelt kjøretøy:

Avgift for egenvekt: 51 751,50

Avgift for motoreffekt: 12 531,60

Avgift for slagvolum: 30 584,00

Engangsavgift: 94 867,10

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 96 167,00

 

Engangsavgift for nytt kjøretøy:

Avgift for egenvekt: 51 751,50

Avgift for motoreffekt: 47 046,40

Avgift for slagvolum: 37 710,00

Engangsavgift: 136 507,90

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 137 808,00

 

Differanse: 41 641,00

Bruksfradrag (100%) 41 640,80

Tilleggsavgift ved statusendring: 0,00

 

Hvor mye er det jeg må betale egentlig? Bilen er førstegangs registrert i Norge i 96.

 

-Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt inne i dette her, men om jeg ikke husker helt feil så kan man i alle fall trimme så mye man vil uten at det koster noe når bilen har vært i norge i mer enn 10 år. ser ikke helt den store forskjellen på å øke effekten ved å trimme eller bytte motor så min konklusjon er at det er gratis (men kan ikke si noe sikkert). Men bremser etc må jo stå i forhold til effekt for at det skal bli godkjent, også må du vel ha papirer på alt for at du skal få det godkjent.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært byttet:

 

Bremser

Drivakslinger

Motorfester (ikke bare tilpasset eller noe)

 

Det som du kan være sikker på at er byttet er:

Diff

Girkasse

Motor

Eksos

 

 

Alt skal være likt som 1.8t, og det bør vel godkjennes av møller, slik at de kan garantere for bt at alt er som det skal være. Og da sjekker de hver eneste bolt. Alt SKAL være korrekt utført. Så da er spørsmålet om han du kjøpte den fra var en eller annen strilajohnny som gjorde dette hjemem i snekkerbuen sin for at den skulle 'dra noe jævlig'. Om det er crap gjort så får du det ikke godkjent, de slår seg veldig vrang veldig fort.

 

Har du sjekket med vagcom om det er noen feil på bilen? lett for med dårlige konverteringer..

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår