Yelsent Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Blir trist hvis Saab forsvinner, ja. Har dog litt på følelsen av at merket allerede fikk sitt første dødsspark i det GM tok over merket? Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 SAAB har alltid vært litt sært, men mott slutten så har alle kjøpere blitt alt for A4! (meg inkludert!) Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Kjører selv SAAB, og må si at det er kjedelig at de blir lagt ned. Jeg tror det er mye på grunn av nye 9-5. GM vil ikke selge den, da den er veldig lik Insignia rent teknisk. Dette gjør selvsagt at en eventuell kjøper ville fått en stor markedsfordel. Helt enig i at Saab 9-3 etter SS er lite å samle på, det samme med 9-5 etter annengenerasjon. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tindebrød Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Jeg liker Saab. Det er noe med de som kjører dem som gjør at bilen vekker tillit. Kanskje det er bare meg som er dum, men når "den andre bilen i trafikken" er en Saab så vet du liksom hvor du har den. Noenlunde det motsatte av ny 3-serie Bimmer. If that makes sense. (Og jada, det er sikkert masse idioter som kjører Saab og masse kjempegreie folk som kjører ny Bimmer.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Litt passende: Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 Spyker Cars' nyeste tilbud vurderes fortsatt av GM, så alt håp er ikke ute: http://bilforum.moo.no/viewtopic.php?p=62424#62424 Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 GM har tapt penger hele tiden di har eid Saab. Ca 30000kr pr bil di har solgt. Saab har egentlig vært holdt kunstig i live alt for lenge. La Saab få dø i fred og la oss minnes Saab slik dem var før i tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Det er viktig i en slik sak at det kommer frem korrekte fakta om GM's engasjement i Saab. Mye av den mediadekningen som har vært er preget av sensasjonsnyheter og negativitet. Sjøl er jeg ingen Saab entusiast, men har kontakt daglig med personer som har god kjennskap til Saab's produksjon både i Sverige og Tyskland. GM har aldri tapt så mye på Saab som da de flyttet noe av produksjonen til Russelheim i tyskland. Det var billigere å produsere i Trollhättan. GM hadde nok gode intensjoner med Saab. Hva det ender opp med vil tiden vise. Man skal heller ikke glemme at det ikke er lenge siden GM selv var så godt som konkurs. Føler hvertfall at det er litt artig å ha sett produksjonen av Saab på nært hold og sett fabrikken fra innsiden. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Hvorfor skulle de selge en bil som senere kan bli en konkurrent? Blir litt som om jeg skulle selge edelgran til nabobonden når jeg viste at hans intensjon var å starte edelgranfabrikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Nye 9-5 er jo i en annen klasse enn opel insignia er.. Akkurat som Mondeo vs Volvo V70.. Masse like deler, men den ene er "premium" segmentet og koster mere. Store selskap jobber på denne måten for å spare mye penger. Hadde det vært sånn at det var mest penger å tilby en eneste modell så ville vi ikke hatt det utvalget vi har idag.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Det hadde sikkert stemt for et år siden Kjetilr. I dag har GM ingen premiummerker igjen. Insignia var en teknisk evolusjon, og i tilegg årets bil, samt at den har fått kjempegod kritikk. Ville du solgt den, i en forbedret utgave til en konkurrent, når den er storselgeren på det europeiske markedet? Tja, skal man tjene penger, ville man vel ikke gjøre det. Økonomien tror jeg ikke hvermansen skal henge seg opp i. Det er gjort mye rart "over the pond" før, så hvorfor ikke nå. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.