Gå til innhold

Ute etter bruktbil, men har null peiling på bil. Hjelp

Ranger emnet

Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 20-årig student som må se seg nødt til å kjøpe ny bil (den gamle faller rett og slett fra hverandre). Jeg har lite peil på bil og har derfor ingen aning om hva jeg skal gå for. Mine kriterier er mer eller mindre:

Hengerfeste

Stasjonsvogn

Lavt forbruk

Elektriske vinduer (egentlig flest mulig elektriske duppeditter)

Air condition

At den er sta, rimelige og sjeldne reparasjoner osv.

Pris maks 30000kr.

Hva bør jeg gå for her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag er jo ford mondeo stasjonsvogn. Ta et søk på finn og se hva du finner. Jeg var nylig i samme situasjon som deg, og jeg så etter akkurat det samme(mer eller mindre). For min del sto det mellom Ford Mondeo fra sent 90-tall og Mercedes E-klasse fra tidlig 90-tall.

E-klassen er jo mer behagelig og slikt, men det blir jo litt mekking på en så gammel bil da. Så hvis du ikke reparerer på bilen selv, ville jeg gått for nyest mulig bil tror jeg.

Jeg er storfornøyd med min E-klasse, men tar all mekkinga selv. Hvis ikke ville det nok blitt dyrt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min bruker ca litern på mila, noe under det på langkjøring. Ikke ille det på en bil på 1500kg, med 2,3liters bensinmotor og automatgir. Du burde prøvekjøre en!

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min bruker ca litern på mila, noe under det på langkjøring. Ikke ille det på en bil på 1500kg, med 2,3liters bensinmotor og automatgir. Du burde prøvekjøre en!

Syntes dette hørtes mye ut jeg, veit om amerikanere med større motor og mer egenvekt som bruker mindre :scared

Hiluxen min bruker jo 0.8 - 1 liter på mila med henger på 1 tonn, dog er det Diesel.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette hørtes mye ut jeg, veit om amerikanere med større motor og mer egenvekt som bruker mindre :scared

Hiluxen min bruker jo 0.8 - 1 liter på mila med henger på 1 tonn, dog er det Diesel.

Nå har jeg ikke målt den enda, så helt nøyaktig er det jo ikke. Men noe rundt der...

Når det gjelder enkelte amerikanere, er det jo høyt volum og ekstremt lav kompresjon som gjelder, pga strenge miljøkrav i usa. Er ikke mange andre steder man finner motorer på 7 liter med under 200 hester... og det er nok ikke mange amerikanere som ligger LANGT under litern på mila uansett.

Galanten jeg hadde, med 2,0i og automat, brukte også nærmere en liter/mil. Tror ikke dette er uvanlig på relativt store biler med automatgir.

Og det blir helt feil å sammenligne diesel og bensin når det gjelder forbruk.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider