Gå til innhold

Gromt bygget Audi 10v turbomotor selges

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min 10v turbomotor til fordel for en annen motor. Motoren er basert på en WJ blokk som er nyborret,smidde Mahle lavkompstempel med 6,9:1 i kompresjon,toppen er portet av TSR Motorsport i England,272* kamaksel fra Schrick,balansert veiv,mekaniske løftere,større rustfrie ventiler på innsug og eksos,ARP topplokks-bolter,spesialsveiset innsug fra ProMo racing-service i Finland,grenrør 5-1 laget av Jarle Seberg,P&O h-profil stålråder med ARP bolter,S2 enkeltmasse-svinghjul og trykkplate,5 pucks sinterlamell fra Sportquattro (uavfjæret senter)

Selges for langt under kostpris.......seriøse bud over 30 tusen.

 

Ring/sms 92 21 63 63

 

mail paalfivelstad@c2i.net

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjekt å vite hvor mye effekt det er i den? Og moment, selvfølgelig. Du har ikke dynopapirer? Er motoren i det hele tatt kjørbar under 4.000 RPM med den sinte pinnen i toppen (kammen)?

 

EDIT: Hva er "P&O"? Og hvilket innsprøytningssystem? Dyser? Ved hvilket turtall kommer ladetrykket? Og når kommer fullt ladetrykk?

 

EDIT: Er informasjonen på denne siden up-to-date? Isåfall besvarer den jo mange spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren har ikke turbo og innsprut. Det er kun en long-block motor med bare gromme biter. Bare rådene kostet 15 tusen.......laget på mål i Finland. Motoren er god for 450 hk + med rette turbo og dyser. Stort sett bare turbo og dyser som setter grenser her......motoren er god nok for det meste av effekt.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Hadde vært kjekt å vite hvor mye effekt det er i den? Og moment, selvfølgelig. Du har ikke dynopapirer? Er motoren i det hele tatt kjørbar under 4.000 RPM med den sinte pinnen i toppen (kammen)?

 

EDIT: Hva er "P&O"? Og hvilket innsprøytningssystem? Dyser? Ved hvilket turtall kommer ladetrykket? Og når kommer fullt ladetrykk?

 

EDIT: Er informasjonen på denne siden up-to-date? Isåfall besvarer den jo mange spørsmål.

Den siden du referer til er ikke up to date......innsuget er skiftet og turboen er mye større! Har turbo også men ikke til den prisen. Turboen selges separat. KKK KX 600 turbo

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er bygget med tanke på over 400 hk effekt. Alt i motoren er skuddsikkert.......du skal lete lenge etter en motor som har så mye gromme deler til den prisen der. Toppen er faktisk nesten Gruppe B specs......ventilene er 0,5 mm for små til det.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår