Gå til innhold

Startproblemer Granada 2.3L V6

Strøhta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skull her om dagen starte bilen når jeg skulle på jobb og det var ca. 30 minusgrader (brukte motorvarmer). Men bilen startet ikke, moteren prøvde og prøvde, men ble svakere og svakere jo lenger jeg prøvde å få start på den.

Men bilen startet i 25 minus for et par uker siden uten motorvarmer.

Har prøvd å bruke startkabler, skifte batteri, sjekket fordeler-lokk, start-gass, men ikke noe tegn til liv. Bare dynamoen(?) som går rundt når jeg prøver å starte.

Er det noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig mye peiling på motor, men litt. Så prøver å forklare så godt jeg kan.

Helt dødt er det ikke, men når jeg prøver å starte bilen så jobber dynamoen/starter/motor, men får ikke start. Skjønner?

Motorvarmeren har stått hele natta den dagen jeg skulle prøve å starte bilen.

Hvordan/hva kan være årsaken til at det kan ha kommet vann i forgasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vanskelig å svare på noe slikt via et forum, når man ikke aner i hvilken mekanisk tilstand bilen er i sånn ellers.

Men høres litt ut som kondens egentlig. Høres jo ut som motoren tenner og virker ganske villig, men uten å tenne nok til å få start..?

Det at motoren dør ut etter at du har kinnet starteren lenge er normalt. Den drukner i bensin, og pluggene blir klissvåte. Så venter du en stund, så tenner den litt igjen? Prøv da å trø gassen i bunn når du kinner. Slik "kveles" bensintilførselen.

Ta ut pluggene og tørk/puss de helt reine og tørre, eventuelt bytt de. Fyll på litt kondensfjerner, og sørg for å ha over halvfull tank med bensin. Plugg inn motorvarmeren ca 2-3 timer før startforsøk, eventuelt hjelp til litt med startgass hvis det er beinkaldt. 30 minus? hrrrr..! hehe..

Forresten, en dårlig vane å la motorvarmeren stå i hele natta. Det tørrer ut pakningene i motoren, og motoren begynner å lekke olje "overalt". Skaff deg et tidsur som starter varmeren ca 2 timer før du skal kjøre.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey ;)

Prøvde å trillstarte den i går og da startet den og gikk. Prøvde å slå av motoren etter jeg hadde kjørt en stund og den startet.

Men når jeg hadde kommet hjem etter turen og skulle ut igjen senere på kvelden, ca. 3 timer, så hadde jeg de samme problemene, og bilen startet ikke.

Den starter når motoeren er varm virket det som, men ikke når den er kald. Kan det være starteren? Eller ville det ikke ha reagert noe i det hele tatt om det hadde vært den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vanskelig å svare på noe slikt via et forum, når man ikke aner i hvilken mekanisk tilstand bilen er i sånn ellers.

Prøv da å trø gassen i bunn når du kinner. Slik "kveles" bensintilførselen.

Hei igjen! Prøvde å holde gassen i bånn når jeg skulle starte bilen og da startet den :D Takk for hjelpen :):cab

Men hvorfor har det blitt sånn? Har ikke vært slik før så hva har forårsaket dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider