Gå til innhold

hente turbo-trakor fra sverige

Ranger emnet

Lasse_GT

Anbefalte innlegg

Må jo etterhvert ha litt mer guffe under panseret i tralla mi (sitter en b21a der nå)

Har sitti og tenkt på hva som er lønnsom trimming og kommet fram til at en tur til sverige ikke er så dumt. Planen er altså kjøpe en 240 turbo bil (b21et, b230et, b230ft osv) som er nedrusta og stygg men med bra drivverk. Er jo masse snadder på http://www.blocket.se og http://www.turboperformanceclub.com

Men hvordan er det hvis jeg kjøper en bil med skilter på og kjører den hjem, ribber alt jeg trenger fra den og skal kvitte meg med bilen. Er det bare for meg å skitte bilen på huggærn i sverige da?

er ikke vrakpanten i sverige 500 spenn... De som har henta delebiler ifra sverige skriv gjærne hvordan dere løste dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skakke bare bygge om til gasserturbo...? Du har jo et veldig bra utgangspunkt!! Gasserturbo = Billige hester:D :)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Lettvint og "billig", men ikke noen bra løsning.

Lengter etter å få bygd om min til innsprut nå!!

Veit at det ikke er no bra løsning hvis man skal 250-300hk,men det er vel ikke det vi snakker om her,mere i 170-200hk klassen,men kommer man over en ET motor er vel valget klart!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Er ikke noen bra løsning uansett!!!

Blir en mye bedre motor å kjøre med injection, og bensinforbruket blir bedre.

det er nettopp det jeg har tenkt på, det er jo en bil som skal brukes til jobb, skole, ferie og grisekjøring.. og da er en små trimma ET-motor jævlig kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal oppgradre bruksbilen sjøl nuh snart..kom over en 2,3L (fra en 760) varmskjært..

hiver over insprut,grenrør,turbo,bensinpumpe,IC, og fremere eksos... setter i en B23k motor jeg har liggendes.. blir i alle fall noe mer fres :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører bil med svenske skilter i Norge, så må man bare ikke bli stoppet av politi eller tollvesen. Det er jævlig strengt. Hvis det blir oppdaget, så vil tollvesenet beslaglegge bilen, eller så blir du tvunget til å tolle den inn, og det blir ikke billig. Jeg er ikke 100% sikker på tollvesenets reaksjoner.

Var en svenske som besøkte sin norske familie i norge, og når han skulle kjøre bilen sin hjem, så fikk han ikke start på den. Bilen ble sendt på verksted og det var ikke ledig med det første på verkstedet. Han fikk låne broren sin bil da de var gode brødre også skulle broren komme til Sverige med han sin bil når den var ferdig reparert.

Men så ble han stoppet av politiet underveis, og tollvesenet beslagla bilen. Jeg mener å huske at det endte med at de betalte full toll på den (for bilens vekt, motorstørrense, effekt) og det er ikke billig, med mindre det er en El-bil.

Men få med en kvittering når du kjøper bilen. Hvis selgeren ikke går med på å skrive en kvittering under 5000kr, så må du betale 24% moms av kjøpesummen, hvis du skal gjøre det lovlig:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider