Gå til innhold

A3 04mod-opplegg

Ranger emnet


Läkerol

Anbefalte innlegg

Har en A3 jeg skal rippe interiøret ut av snart, må bare bli varmere ute, siden jeg ikke har noen garasje som er stor nok til å koble inne i ;p

 

Det jeg har kjøpt:

Sub: http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=3049

Mono: http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=1830

Forsterker: http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=1834

Spiller: http://bilstereo.no/m/shop/?produkt=6644&katid=205&mid=m436&id=&vn=736

 

..det som mangler nå er alt av sikring/holdere, batteriterminal, strømfordeler og selfølgelig kabler :p av det har jeg fått noen kabler av en kollega på jobb. Han trodde han også hadde ett støyfilter liggende, men alt han har av utstyr tar jeg som en bonus...

 

Er litt usikker når det gjelder kabel-leggingen, så er det noen som har tips, eller forslag til bøker som går grunnleggende fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har du "bomma" litt... Monoforsterkeren du har kjøpt står ikke i stil med den middelmådige subkassa. Det gjør ikke noe med så kraftig forsterker, men en BF4501 hadde holdt i massevis til den subkassa, en BF7501 fortjener noe skikkelig å jobbe med synes jeg ;)

 

Du har heller ikke kjøpt deg noen høyttalere?? har du tenkt til å bruke de orginale fronthøyttalerene?

 

Når det gjelder kabler, så trenger du 2stk signalkabler på 5m hver, 1stk 50mm2 strømkabel på 5meter med sikring (automatsikring på 250amp)

Du trenger også en fordelingsblokk til strømmen, slik at du får koblet til begge forsterkerene, samt 1meter jordkabel 50mm2.

 

Koble fra batteriet når du starter med stereo koblingen.

Signalkablene og strømkabelen strekkes på hver sin side i bilen, sikringen plasseres så nærme batteriet som mulig.

Noe støyfilter skal ikke være nødvendig.

 

Legg opp en ekstra plussledning fra dynamoen til batteriet, og fra minus til motor, samt sjekk at dynamoen lader over 14v og at batteriet er bra.

 

Når alt er koblet opp, så kobler du til batteriet igjen.

Skru lowpass-filteret på monoforsterkeren til ca 80hz.

Gjør det samme med highpass-filteret på den andre forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har du "bomma" litt... Monoforsterkeren du har kjøpt står ikke i stil med den middelmådige subkassa. Det gjør ikke noe med så kraftig forsterker, men en BF4501 hadde holdt i massevis til den subkassa, en BF7501 fortjener noe skikkelig å jobbe med synes jeg ;)

hehe, ja..sant nok, tenkte på det når jeg kjøpte den, men jeg vil heller kunne bytte sub'en viss den slår seg vrang enn omvendt. Jeg så på det som en større fordel ved ett evt bytte ;) men du er oppmerksom, det skal du ha! :)

 

Du har heller ikke kjøpt deg noen høyttalere?? har du tenkt til å bruke de orginale fronthøyttalerene?

vel, jeg tenkte først å strekke noen "skikkelige" kabler til alle høyttalere i dør og sidepanel, også får jeg se etter nyttår om jeg finner ett godt tilbud, men har ikke noen spesielle planer om det nei.

Har du noen i tankene som du kan evt foreslå?

 

Når det gjelder kabler, så trenger du 2stk signalkabler på 5m hver, 1stk 50mm2 strømkabel på 5meter med sikring (automatsikring på 250amp)

Du trenger også en fordelingsblokk til strømmen, slik at du får koblet til begge forsterkerene, samt 1meter jordkabel 50mm2.

jepp, 50mm2 er ikke noe problem, det er allerede skaffet (jobber som elektriker), men en 250amper sikring..vel..finner bare 200, men muligens jeg leter feil steder..

 

Koble fra batteriet når du starter med stereo koblingen.

Signalkablene og strømkabelen strekkes på hver sin side i bilen, sikringen plasseres så nærme batteriet som mulig.

Noe støyfilter skal ikke være nødvendig.

 

Legg opp en ekstra plussledning fra dynamoen til batteriet, og fra minus til motor, samt sjekk at dynamoen lader over 14v og at batteriet er bra.

 

Når alt er koblet opp, så kobler du til batteriet igjen.

Skru lowpass-filteret på monoforsterkeren til ca 80hz.

Gjør det samme med highpass-filteret på den andre forsterkeren.

Tusen hjertelig! men du tror ikke jeg trenger ett ekstra batteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår