Gå til innhold

passatn starter ikke

Ranger emnet


kvikk lunsj

Anbefalte innlegg

har den stått en periode før du sku starte den? prøv å ha på west-frost eller alron på tanken ( en slags kondensfjerner) . la det virke litt ..

 

men selv om du fyller filteret før du monterer det så må du "kjinne" litt på starteret så den får dratt inn ny diesel ...pumpe ut lufta i systemet. jeg skrudde opp luftepluggen på mitt filter mens jeg dro rundt starteren ... diesel biler liker ikke luft i diesel systemet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk.. nei bilen har vært i bruk daglig,har prøvd å ta av filteret og fylle på nytt, men nei. det er jo elektrisk pumpe som driver fram dieseln, har prøvd å ta av slangen fra tanken og det kommer drivstoff når du slår på tenningen.men må slå tenningen av og på et par tre ganger for at det skal komme noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om du har kondens som har frosset i tank armatur/og i/eller rørsystem framover. koble av foran ved pumpa . tøm tanken :) hell på westfrost/alron og fyll full tank med ny diesel :) ja du har el-pumpe. men en diesel MÅ luftes ..dvs du må skru opp lufteskruen på filteret når du kjinner motoren for å lufte systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. tror det må være problemer etter filteret og til motor, for det kommer diesel både inn og ut av filteret når jeg filer på startern. syntes det var så rart at bilen gikk i 10 sekunder etter første gang jeg fylte filteret. har prøvd å fylle på nytt med null resultat.har kjørt en god del diesel gjennom filteret så jeg tror ikke det kan være luft fra filter til tank.hmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. tror det må være problemer etter filteret og til motor, for det kommer diesel både inn og ut av filteret når jeg filer på startern. syntes det var så rart at bilen gikk i 10 sekunder etter første gang jeg fylte filteret. har prøvd å fylle på nytt med null resultat.har kjørt en god del diesel gjennom filteret så jeg tror ikke det kan være luft fra filter til tank.hmmmmm

 

Høres riktig ut det. Bilen går ei lita stund på dieselen som ligger i slange mellom filter og motor. Så blir det ei luftlomme og bilen stopper. Når jeg bytta dieselfilter på en caddy nylig, måtte jeg kjøre den på starteren et par minutt, og den stoppa 2-3 ganger før den roa seg. Den bilen var selvluftende, tipper din er det og. Det innebærer at du ikke trenger å skru på noe lufteskrue, du trenger bare å kjøre bilen på starteren. Lenge.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Automatisk lufting eller ikke, Jeg mener en bør lufte ut systemet på gamlemåten uansett slik at en sparer både batteri og starter for en slik påkjenning. Jeg luftet skodaen min ved å sette en oljesugepumpe på luftenippelen på dieselpumpa, åpne denne og pumpe til det kom luftfri diesel ut. Startet med en gang ut tegn til luft i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår