Hot Rod Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Hadde bilen på EU-kontroll nå. Fikk anmerkning pga ulik bremsekraft på bakhjulene. Alt som trengtes av vask og smøring av mekanismen inni trommelen. Dette kostet selvfølgelig drøye 500kr ekstra. Dette kunne jeg tenke meg å gjøre selv ved senere anledninger. Hva bruker verkstedene til å vaske inni der med? Det er forbudt å blåse pga farlig bremsestøv. Han på verkstedet snakket om et spesialvaskemiddel. Noen som kjenner til hva dette er? Hva smører de med? Kobberpasta? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Hot Rod Hadde bilen på EU-kontroll nå. Fikk anmerkning pga ulik bremsekraft på bakhjulene. Alt som trengtes av vask og smøring av mekanismen inni trommelen. Dette kostet selvfølgelig drøye 500kr ekstra. Dette kunne jeg tenke meg å gjøre selv ved senere anledninger. Hva bruker verkstedene til å vaske inni der med? Det er forbudt å blåse pga farlig bremsestøv. Han på verkstedet snakket om et spesialvaskemiddel. Noen som kjenner til hva dette er? Hva smører de med? Kobberpasta? Farlig bresestøv, spesialvaskemiddel?? Hørtest ut som en dott som lura ut av seg masse bare for å få selge en tjeneste til 500 som tar 5 min å gjøre.. Kobberpasta brukes bak klosser osv. for at de ikke skal hyle når du bremser. (så vidt jeg vet!?) Hvis dette støvet er så farlig da så bruk en støv maske, koster 15 kr hos en lakkforhandler. Vanlig vaskepistol til kompressor og full tank med tynner eller bensin skulle vel vaske koppene dine godt tror jeg.. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ebola Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 er jo noe riktig i det han på verkstedet sier. Ved skifte av bånd tromler, blir alltid dette vasket før demontering.. Selv om dagens bremsebånd/klosser er asbestfrie, så er det fortsatt ikke sunt å puste inn bremsestøv.. Demonter trommelen spyl av med vanlig vann, evt bremserens. demonter båndene, puss sidene av båndet og innside av trommel, kontroller beveglighet og for lekkasje fra hjulsylinderen. monter med kobberfett på baksiden og kontroller at alt går lett og fint... Siter 2001 Volvo V70 T5 TS-R 1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt) 1983 Bmw 325i (Solgt) Ebola... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 vask med varmt vann,det vi har i bremsevaskeren på jobb,vann i blandet bittegrann såpe,men vask med varmt vann,så blåser du rent etterpå,smør opp med bremsepasta/kobberspray. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Jeg ville brukt varmt vann med litt trykk på, og en sånn bremsevask fra biltema.. Gidd demontere, det er ikke nødvendigvis nødvendig, sjelden.. slip kanten i trommelen, smør opp med ceramic pasta, ikke kobber, det er boss. stram opp og hiv på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg