øverli Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 hei legger ut bilen min en 92mod ford sierra stv. 2.0 dohc. bilen er et langtids prosjekt. her kommer bilder fra dagen jeg kjøpte den ca 1mnd siden nå. den har gått 86.000km. jeg hadde nesten ikke rukket å komme hjem med bilen før det begynnte å klø i fingrene. så jeg koblet opp et race/rally shift lamp kit. fant en liten luke over klokka i dahsjborde. hvor justrings enheten passet bra. legg merke til turtallet bilen trygt hjemme i garasjen så et motor bilde etter nytt luftfilter montert ny bakpotte må på. har å fått inn mer strøm uttak i garasjen og lagt inn vann og trykkluft. peis er greit om vinteren har fått solgt båten og så nå blir det vel plass til løftebukk og stemmnigs bilde første snøen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 men som alle vet så er det ikke noe tids maskin. den har trekk i riktig ende men det hjelper lite. når hjulspinn er noe du må ønske deg til jul. å jul er det bare en gang i året. så da må man finne på noe lurt. og når motoren allerede har fått stål toppakning. for 500km siden. kommer jeg ikke på annet en noe sånt grennrør intercoller grønn dyser 044 besinpumpe justerbarbensinreg lavere varmegard på pluger høy effekts coil litt annet snadder kommer i posten nå er det snart jul for oss store barn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Ta bli snadder når den starte vettu;) Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 tøft prosjekt!:) Følger med veitu.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Pen Sierra! Lav kilometerstand ;) Følger med her :) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio Kay Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Tøft prosjekt:partyon: Dette skal jeg følge med på Siter Ford Scorpio 2.9 Efi Ford Scorpio 2.0 Doch Ford Scorpio 2.0 pinto spinne bil Scorpio Forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 takk takk moro med respons hær da skal jeg være flink og komme med bilder og noen ord. har laget diverse allerede som jeg kan legge ut. her kommer en batteri kasse. som skal i bagasjerommet. 1stk batteri kasse di små hullene i kassa er til hovedstrømsbryter og strømledninger inn og ut. fester cnc skjerte og tig sveist. ferdig kommer mere update vist der er interese Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Lookin' good ;) Her er det bare å oppdatere for interesse er det =) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 cosworth 2wd 3" mongoose downpipe. modifiseres eksos temp måler uttak og bredbånds lamba mutter. et simpelt uttak for dumpventil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Dette blir jo sykt! Du er RÅ til å sveise mann!:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 artig! har akkurat samme bilen stasj og samme farge pluss at jeg har turbo og div liggende jeg vurderer å hive på bilen! skal du gjøre noe innvending på motoren? er jo latterlig høy komp på denne motoren.. mye måtte du ut med for stål pakningen? og de grønn dysene dine blir ikke de feil mtp ohm? Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 artig! har akkurat samme bilen stasj og samme farge pluss at jeg har turbo og div liggende jeg vurderer å hive på bilen! skal du gjøre noe innvending på motoren? er jo latterlig høy komp på denne motoren.. mye måtte du ut med for stål pakningen? og de grønn dysene dine blir ikke de feil mtp ohm? jeg måtte ut med 1500,- for pakningen 3mm . men det var på grunn av at jeg hadde cnc skjert mal i 3mm syrefast selv. og trykkte 2 pakninger. hørt rykter syl-service kanskje kan skaffe forsterket pakning (2mm) . grønn dyser med riktig om finner du på ebay. men tilleggs dyse er like greit. 9.8:1 er relativt høyt. men har selv matet 0.45bar på orginal motor tiligere og holdt godt det. og det med kun en tilleggs dyse. i første omgang blir det ikke senket komp. annet en at toppakningen er litt tykkere en orginalt. og den skal ikke svelge mer trykk en den tåler men jeg og noen andre på ford forume. har tatt en gruppe bestiling på wiseco lav kompstempler som er 86,120mm orginalt er di 86.000 jeg har en bunndel som skal skal borres opp nå i nermeste frem tid. om den takker for seg så jeg tar det nok med et smil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 (endret) liten tur i verkstede i natt. litt polering. motor rommet et til vw golf 1.8 motor jeg har tatt på meg å porte. bytte topp pakning. gjøre klar for overladning. blir en morro liten faen av en motor Endret Desember 23, 2009 av øverli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Fett detta her! :) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Godt og se noen som har doch turbo prosjekt også og ikke bare ISt og Coshworth prosjekter :) Kansje denne siden passer bra til prosjekt tråd også? http://www.fmcn.no/forum Lykke til ihvertfall! skal følge med her! :) Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg