Gå til innhold

vanskelig å montere sentrallås?noen metoder på dette?

Ranger emnet

tyrkia007

Anbefalte innlegg

jeg har ikke sentrallås på bilen min. er det vanskelig å montere sentrallås på den?finnes det noen metoder på dette ? vil montere alarm på bilen min som noen her på forumet har gjort. må åpne en og en når noen andre skal inn i bilen.

takker for svar og hjelp

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal glemme original sentrallås.

Den er luft/vakuumdrevet, og fordrer slanger fra streenheten, samt aktuatorer i hver dør.

Da er det nok enklere å kjøpe en sentrallås med fjernkontroll og elektriske aktuatorer. Da gjør du koblingene i hver dør, dvs. hvis du ikke har sentrallås i dag, er det sannsynlig at du har en "CL", og må legge opp strøm til hver dør.

jeg kjøpte min alarm her for $19

Men jeg kjøpte 2 sett, og betalte $38 + frakt, $86.

Og de har også aktuatorer på samme sted. De koster $ 15 for et par.

Det blir vel rundt 600 kroner med frakt for begge deler, men da har du sentrallås og alarm med 2 fjernkontroller... (samt litt hodebry med montasje, for her kan du gå inn på sikringsboksen, og koble inn blinklys, hente strøm, signal for tenning "på", og endel andre småting jeg brukte en halv kveld på å finne ut, og et halvt år å psyke meg opp til -men nå har jeg tegninga).

ORARS-022R4C.jpg

Veldig fornøyd jeg i hvert fall (jeg har original sentrallås og har derfor ikke kjøpt aktuatorene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ebay.de

Der har de plug and play sett til Golf 3! Og ja er plug and play! Tar 10sekunder! Den tiden bruker du på å finne frem pumpa osv i bagasjerommet..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia.

Er du sikker på at du ikke har sentrallås?

Sjekk i baggasjerommet, på høyre side innenfor et deksel rett ved baklyset.

Hvis det ligger en boks med ledninger der, er det sentrallås.

Kan like gjerne være at en tidligere eier har koblet den ut pga. leggasje og at den gikk hele tiden.

(Min hadde det, og lekkasjen var i koblingen til førerdøra, samt at slangen ut i bakluka var knekt -den skjøtet jeg med en gummislange).

Sjekk dette først.

Er det ikke noe der, hjelper jeg selvsagt med bilder og opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke du har sentral må du kjøpe slik universalt kit med fjernstyring..

det jeg snakket om er fjernstyring av det orginale..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider