Gå til innhold

Chippe 1,9 tdi med 220.000 km?

Ranger emnet


jensemann23

Anbefalte innlegg

Min -96 Golf 1,9TDI har gått 340 tusen og jeg satte på powerbox.

Som på min forrige firmabil, en Transit Connect tdi 90HK, ble den ingen racerbil, men seigdragningsevne og styrke/kraft ble merkbart bedre.

Dieselforbruk sank med 20%.

Og til alle dere som vil kverulere på forbruket, en firmabil føres det kjøre og fyllebok på. Ett års kjøring viste dette.

Men bilen gikk stort sett på småkjøring, og tungt lastet (elektrikerbil).

Jeg kjøpte min her for $ 25 + $10 i frakt. Ikke så store risikoen akkurat.

!BgbG8z!CGk~$(KGrHqYH-CgEsLPGRlujBLFRerW+8w~~_35.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 100 hk passat tdi fra 2001. Har lyst å chippe den, men er det stor fare for havari når den har gått så langt?

 

og blir det så stor forskjell at det er noe vits i?

 

Det går sikkert bra å chippe den, bare kjør med måte (ikke kjør hardt med kald motor/la turboen kjøle seg ned etter hard kjøring). min har holdt, den ble chippa på 280.000km. det blir vesentlig forskjell. om det er verdt pengene er vell en annen sak...

Passat 35i TDI 110++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke være verdt pengene tror du? Og vil det bli mer effekt av en skikkelig chip innmontert av verksted enn en sånn ebay-chip plug-in sak?

 

Det er mye mer effekt å hente i skikkelig chip! pluginbokser gir veldig variabel og ofte dårlig effekt. i mange tester viser det seg at de ikke holder det de lover. bilen soter også mer av disse pga de får mer diesel, men turbotrykk osv. er likt som før. ved chipping justeres flere parametre, og motoren går riktigere.

om det er verdt pengene kommer jo an på hvor mye du skal betale, og hvor mye effekt du får. hør med noen seriøse aktører, og det kan være kroner å spare på å prute....

Passat 35i TDI 110++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje kjøp powerboxs. det er noke drit. den justera ikkje turbotrykke.

 

eg vill anbefale deg å chippe.

eg fekk chipsenter til å chippe min bil. dei er best og billigast. bilen min gjekk som ei kule etterpå. eg betalte 3500 kr. va verdt kvar ei krone og vell so det.

eg chippa min 97 passat tdi frå 110hk til 145hk og 220nm til 300nm. vart bra drag etterpå.

 

sjekk ut: http://www.chipsenter.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativet er å betale 250 kroner for 25% ekstra effekt eller 3500 kroner for 31% ekstra effekt, er det vel lommeboka og galskapen som bestemmer hva man velger?

Ladetrykket på disse justerer du enkelt på waste-gaten i alle tilfelle, så jeg ser ikke helt problemet, bortsett fra at man ved å justere ladetrykket sannsynligvis ikke klarer å begrense seg slik en "proff" med produktansvar vil måtte gjøre, og "dessverre" ender opp med mye høyere effekt enn en 3500 kroners chipping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår