mr2 -91 Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Har vært så "heldig" å miste skilta på riskoker'n min og må da belage meg på å få brukt den veldig lite på rødskilter, finnes det noen noenlunde seriøse banetreff der man får kjørt på prøveskilt? Vet om japsetreff, powerdrift og sånt er ikkeno for meg da jeg kjører grip... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Har vært så "heldig" å miste skilta på riskoker'n min og må da belage meg på å få brukt den veldig lite på rødskilter, finnes det noen noenlunde seriøse banetreff der man får kjørt på prøveskilt? Vet om japsetreff, powerdrift og sånt er ikkeno for meg da jeg kjører grip... Du må nesten spørre arangøren, men i de aller fleste tilfeller skal det gå bra. Jeg brukte rødskilt på løpsbilen min, da jeg kjørte autoslalom med den :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Hvorfor får du ikke skiltene tilbake? Ulovlig bil? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 japse treffetr på våler foregikk uten prøveskilt i vår. men noen untak.. man måtte ha skrevet på papirene at man skulle kjøre på våler banen.. og metall skilt gikk vist såvidt jeg husker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr2 -91 Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Hvorfor får du ikke skiltene tilbake? Ulovlig bil? Jepp, har 294 hester på hjula, mens det står 156 i vognkortet... Må nok et motorbytte til før jeg får dem tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr2 -91 Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 japse treffetr på våler foregikk uten prøveskilt i vår. men noen untak.. man måtte ha skrevet på papirene at man skulle kjøre på våler banen.. og metall skilt gikk vist såvidt jeg husker.. Ja, dem blir jo bare strengere og strengere på bruken av rødskilter, får ihvertfall håpe jeg får med meg et par treff i løpet av sesongen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Jepp, har 294 hester på hjula, mens det står 156 i vognkortet...Må nok et motorbytte til før jeg får dem tilbake. Får du ikke tatt deg bryet med å prøve å få den godkjent med mer effekt da? Kom ikke disse i en kompressor-utgave med litt effekt i? Bør jo være mulig å få den godkjent med mer, så lenge man vil :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Kom ikke mr2 turbo med 240hk originalt da..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr2 -91 Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Det finnes et par godkjent ombygde turboer i norge, problemet er bare at toyota er vrange når det gjelder å hoste opp papirer på at mr2 ble levert med mer enn 156/175 hester, fordi turbo utgaven (som min er komplett ombygget til, med bremser og drivverk) kun kom i usa (204hk) og japan (225/245hk). Og om jeg i det hele tatt skulle klare å komme meg igjennom nåløyet og få det godkjent må jeg stille den nåværenede motoren tilbake til original stand og betale endel i avgifter, da bilen er bruktimportert i 2004. Skal nok få tilbake skiltene på en eller annen måte, om jeg går den tungvinte veien og godkjenner eller bare bytter motor, men det er uansett ikke noe jeg kommer til å prioritere til neste år, da jeg ikke har hatt ferie på mange år fordi jeg kun har prioritert bil og trimming... Så 2010 blir nok et rødskilt-racer år, har jo trossalt en annen bil jeg kan bruke også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 (endret) Menne.. nå ble jeg litt nyfiken. Du sier bilen ble avskiltet fordi den har for høy effekt. Siden den ble bruktimportert i `04 blir vel det et bruksfradrag på 5-6 år på avgifta som måtte betales hvis bilen hadde blitt godkjent og registrert med mereffekten. Men hva om du velger å registrere bilen med original "norsk" turbo-effekt, altså 156 hk. Da slipper du vel å betale noen effektavgift? Eller er bilen ombygd fra sugemotor til turbo i Norge og ikke godkjent med turbo i det hele tatt? Hva skjedde når bilen ble avskiltet? Hva sa politiet? Endret Desember 28, 2009 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr2 -91 Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Menne.. nå ble jeg litt nyfiken. Du sier bilen ble avskiltet fordi den har for høy effekt. Siden den ble bruktimportert i `04 blir vel det et bruksfradrag på 5-6 år på avgifta som måtte betales hvis bilen hadde blitt godkjent og registrert med mereffekten. Men hva om du velger å registrere bilen med original "norsk" turbo-effekt, altså 156 hk. Da slipper du vel å betale noen effektavgift? Eller er bilen ombygd fra sugemotor til turbo i Norge og ikke godkjent med turbo i det hele tatt? Hva skjedde når bilen ble avskiltet? Hva sa politiet? Bilen er ombygget fra sugemotor ja, ikke godkjent med turbo i det hele tatt. Det hele begynte med et bedritent verksted som ga meg mangel på punkt 9 på eu kontroll pga senk, måtte da inn til BT for godkjenning av senk, de prøvekjørte da bilen, hadde en meget restriktiv eksos og justert trykket max ned (ladet 0,5, original effekt er 245 på 0,7 bar), kontrolløren ga meg mangel på mulig effektøkning og jeg fikk beskjed om å kontakte opp og ombyggingsgruppen i oslo, har snakket med de, og leverte skiltene selv i påvente på å skaffe meg en original sugemotor. Blir litt offtopic her men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Rart du ikke har fått innbetalings blankett i posten :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr2 -91 Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Rart du ikke har fått innbetalings blankett i posten :P Hehe, foreløpelig har de jo kun mistanke om trim, bremsepapirene mine tar jeg med i grava!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg