Gå til innhold

Motorstopp 1,9 tdk

Ranger emnet


Burobeng

Anbefalte innlegg

Her om dagen fikk jeg motorstopp, og jeg er ute etter tips om hva som kan ha skjedd fra noen som kjenner denne motoren.

 

Motoren var varm, og ble slått av med nøkkelen. To minutter senere startet den ikke. Vi forsøkte å taue den igang uten hell. Første tanke var problemer med dieseltilførselen, og vi oppdaget luftboble i det klare røret mellom dieselfilter og dieselpumpe. Etter å ha skiftet filteret oppdaget vi imidlertid noe mer alvorlig: Alt står stille på reimsiden av motoren! Vi tok av toppdekselet, og konstanterte at det ikke er bevegelse der. Gjennom inspeksjonsluka i klutsjhuset kan vi se at svinghjulet går rundt som normalt, og lyden tilsier at stemplene går som de skal. Vi har ikke hørt knaselyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nedre hjul på registerreima løsnet fra veivakselen, og det var årsaken til motorstoppen. Nå har jeg byttet hjulet og timet opp motoren. Den starter, men ikke helt lett. Motorlyden er ikke helt god, og den soter. Jeg har mistanke om at en ventil har blitt skadet. Er det noen måte å se dette under dekselet, eller må jeg av med toppen for å være sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår