Gå til innhold

Problemer med å få god varme i kupe W201


Raggetuss

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få skikkelig god varme i kupeen på min 190e.

Har bestandig vært utrolig god varme i denne bilen.

Har skiftet termostat 2 ganger, spylt igjennom rørene til varmeregister godt, spylt igjennom radiator og slanger, men hjelper ikke :wonder:

 

Virker som om motor har riktig arbeidstemp også, for blir heller ikke så varmt i kupeen når den står på tomgang som før heller.

Får vel ta med at det hjelper heller ikke å dekke til radiatoren med papp etc..

 

Er det noen her som har noen tipps til meg om hva jeg kan gjøre eller hva som er feil? :wonder:

 

Takker for alle svar og tipps..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen :)

Litt usikke på hvor jeg finner igjen den ventilen.

Har du en kort forklaring på hvor den sitter?

 

Og foresten, sååå høy temp har jeg aldri hatt på en MB noen gang, men temp har vært ok før for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M102 bør ligge på ca 90* under normal kjøring, og vifta starter ved 100-105* så innefor det er det normale, går kjølevifta di hele tiden?

 

Lurer på om den ventilen sitter ved torpedoveggen på v. side, men husker litt dårlig og 190`n her er under 3/4 meter med snø....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje virke som motor ikke når skikkelig arbeidstemp når jeg har sammenlignet med en MB 300 her.. Tempmåler på den går adskillig høyere på den enn på 190`n min.. :wonder:

Forslag anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

slik er 190`n til dama mi og. Den blir god og varm på høyre side men blåser bare kaldt på venstre side. Så lenge motortemperatur er normal, kjølesystemet har nok vann og at varmeregisteret ikke er tett så kan du hvertfall utelukke motorproblemer. Problemet ligger nok i varmeapparatet. Tak av panelet der bryterene sitter på den vi har, og jeg prøvde å bytte om de vakumbryterene som sitter bak der. det hjalp ingenting, men i følge BOS er det et vanlig problem at disse ryker. de koster svimlende 600,- nye. men de er likesidige, så om din blir varm på den ene siden så kan du prøve å bytte om på de. Problemet på vår ligger bak den bryteren igjen. Det stikker en stang ut på baksiden av denne bryteren. den går inni en svart plasthylse som igjen går inn i hele varmeboksen. Når du vrir på denne, så regulerer du varmen. Her stoppet det opp for meg. Jeg har desverre ikke flere svar enn det jeg selv har erfart hittil. men jeg skal skrive om jeg finner ut av noe mer, eller om noen andre vet noe mer så er det bare å skrive.

 

Hadde forresten problemer med en varmeapparatet på en gammel golf engang. Men der var det bare en ventil på slangen som åpnet og stengte for varmtvann inn i registeret. Er det mulig å åpne noe på denne bilen så det sirkulerer varmtvann hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik er 190`n til dama mi og. Den blir god og varm på høyre side men blåser bare kaldt på venstre side. Så lenge motortemperatur er normal, kjølesystemet har nok vann og at varmeregisteret ikke er tett så kan du hvertfall utelukke motorproblemer. Problemet ligger nok i varmeapparatet. Tak av panelet der bryterene sitter på den vi har, og jeg prøvde å bytte om de vakumbryterene som sitter bak der. det hjalp ingenting, men i følge BOS er det et vanlig problem at disse ryker. de koster svimlende 600,- nye. men de er likesidige, så om din blir varm på den ene siden så kan du prøve å bytte om på de. Problemet på vår ligger bak den bryteren igjen. Det stikker en stang ut på baksiden av denne bryteren. den går inni en svart plasthylse som igjen går inn i hele varmeboksen. Når du vrir på denne, så regulerer du varmen. Her stoppet det opp for meg. Jeg har desverre ikke flere svar enn det jeg selv har erfart hittil. men jeg skal skrive om jeg finner ut av noe mer, eller om noen andre vet noe mer så er det bare å skrive.

 

Hadde forresten problemer med en varmeapparatet på en gammel golf engang. Men der var det bare en ventil på slangen som åpnet og stengte for varmtvann inn i registeret. Er det mulig å åpne noe på denne bilen så det sirkulerer varmtvann hele tiden?

 

Tusen takk for svar :)

Har noe av det samme problemet på min også, blåser noenlunde varmt på frontrunta, når den står på tomgang vel g merke, men aldri skikkelig varmt på sidene.

Men kan også virke som motoren ikke får skikkelig arbeidstemp når man kjører den..

Se om jeg får sjekka opp vakumbryterer, frister lite å skru i kulda men :blah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår