EllefsenOOOO Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Hei har fått en til og stille forstillingen på bilen min i dag, men som før har rattet blitt litt skeivt, så tenkte i steden for og under bilen igjen og stille, Er det vanskelig og demontere rattet på bilen min ? Bilen er Audi 80 95 med Airbag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 2 torx skruer bak til airbag, så en bolt i midten av rattet, husker ikke størrelse på pipe, så er det bare og røske og rive til rattet løsner=)=) kan sitte noe J****** Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EllefsenOOOO Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 men må jeg ikke koble av noe strøm, sikring, batteri eller lignende så det ikke sier POFF og jeg sitter der med airbaggen i trynet? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Core2duo Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 La bilen stå uten batteritilkobling i 30min først. Det skal ikke være nødvenig å koble ut ledninga til airbaggen da det ofre er litt lenge på disse. Du skal jo bare løfte ut rattet noen få cm, slik at den løsner fra rattstammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 nei er ikke nødvendig og koble fra noe strøm eller noe, bare skru den av og koble fra kabelen,... fort og greit=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EllefsenOOOO Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Så visst jeg skrur ut torx skruene med batteriet av en halvtime så er det ikke noe som helst sjans for at den smeller i trynet mitt ? Er bare litt nærvøs når det gjelder det ;) Takk for svar! Og god jul:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Det skader aldri å koble av minuspolen på batteriet før man begynner på airbagsystemet. Man skal være litt forsiktig med å tukle for mye med airbag. :p Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 den smelller ikke uansett... føleren sitter ikke på rattet vettu;);) jeg har koblet av titals airbager uten og koble fra no strøm.... men for all del;) er man nærvøs så kan man jo seff koble den fra;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EllefsenOOOO Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 den smelller ikke uansett... føleren sitter ikke på rattet vettu jeg har koblet av titals airbager uten og koble fra no strøm.... men for all del er man nærvøs så kan man jo seff koble den fra Da får jeg stålsette meg og prøve i morra. Takk for svarene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg