Ner_Q Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Heisann! Har bestilt meg grenrør pluss et 2" effektanlegg fra Simons til min Golf 2 Pasadena 1.8l. Da lurte jeg bare på om noen visste hvor mye effekt man får ut av det sånn ca? Sitter også i et Green innsatsfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 NJa maks 20 hk vil jeg tro! :) Du henter ikke ut så mye på grenrør og power filter i seg selv. Men gjør du flere oppgraderinger hører de to små du har gjort nå med, ellers blir det fest brems for det du ellers hadde gjort! Prepp toppen og borr litt så tenker jeg det hjelper jeg! Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Det høres jo ikke så ille ut :) Har tenkt å plane toppen litt når jeg bytter toppakkning :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Når du først har toppen ute så kan du porte den litt og skifte kam. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Har kanskje tenkt å porte toppen, kunne få hjelp av en kompis som har gjort det før :) Frister å bytte cam også, men da blir det en som er litt kvassere enn originalen! Veit ikke om det hjelper stort? Har hørt om en del som har bytta til kvassere cam og fått problemer med rådelagrene og litt annet tull.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Ja det hjelper ikke å skifte i toppen når bunndelen er utslitt.Skal en trimme så bytt alt av slitedeler når du først har sjangs. Bedre føre var enn dum&deilig med motoren i grus! :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Det er jo sant :) Takk for hjelpa så langt :) Kan poste mer når jeg har fått begynt med det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 hørtes bra ut... og høres ut til at du får en liten, men merkbar effekt-økning når du har porta toppen og satt på kvasskam :) gleder meg til og høre resultatet, for en kompis av meg vurderer og gjøre det samme... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 (endret) hørtes bra ut...og høres ut til at du får en liten, men merkbar effekt-økning når du har porta toppen og satt på kvasskam :) Må bare komme med litt innspill her :) Om portingen er gjort riktig og valget av kam er fornuftig så vil man ikke få en liten merkbar effektøkning. Når motoren i tillegg ha grenrør (noe som faktisk gir effektøkning), vil effektøkningen bli SVÆRT merkbar! Med porting, kam og grenrør så vil forgasseren/originalsprutet bli flaskehalsen. Porting er den enkeltoperasjonen som gir definitivt mest effektøkning (bedre flow). For å få utnyttet det nye potensialet i toppen setter man i en trimkam (mer durasjon og løft=mer luft/bensin til motoren). Porting uten ny kam er (nesten) bortkastede penger! Så kommer grenrøret inn i bildet, dette flower mye bedre enn original eksosmanifold og gir toppen mulighet til å bli kvitt eksosen uten å bruke for mye krefter på å presse den ut. Neste steg er å gi motoren nok bensin/luft. Her vil den originale forgasseren/sprutet fort bli i minste laget. Uansett, den første og billigste ekstra effektøkningen får man med trimkam. En trimkam vil ikke skade motoren på noen som helst måte! Om noen har fått problemer med bunndelen etter skifte til trimkam så har de hatt en defekt motor i utgangspunktet eller så har de ikke visst hva de drev med ;) BTW: På en original motor vil ikke skifte til "sports"eksos og "sports"luftfilter gi noen merkbar effektøkning. Derimot vil skifte til trimkam på en original motor gi en markant og merkbar effektøkning. Endret Januar 1, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellcorp Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 heisan. regner med du har fått på eksosen og grenrøret. hvordan ble det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 en billig måte er og sette i en golf gti kam. den gir en merkbar forsjeld men du knekker ikke akurat seteryggene i pådraget. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Har kun satt på effektanlegget foreløpig, og har faktisk merket litt forskjell på høyere turtall :) Før hadde jeg maks moment på rundt 3000 rpm, mens nå kommer draget etter 3000 rpm. Grenrøret og resten skal jeg begynne med når det blit litt varmere ute siden jeg ikke har noen plass inne å jobbe på :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.