Gå til innhold

Lekker kjølevæske fra Ekspansjonstanken??

Ranger emnet

sel90

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett problem med kjølevæsken. Når jeg kjøpte bilen så var det lite kjølevæske igjen på bilen og det visste ikke jeg da, men etterhvert så begynte bilen å gå varm. En dag jeg var på vei mot jobben, gikk temperaturmålern helt opp til den røde og jeg stoppe bilen og venta til motoren ble kald, så kjørte videre sånn. Da jeg kom fra fylte jeg med kjølevæske.

Nå ser jeg at det lekker under ekspansasjonstanken (der du fyller på med kjølevæske). Kan det være pakninga mellom der eller hull i tanken? Noen som har hatt dette problemet og kan hjelpe meg?

Også lurer jeg på en ting til.

Hvordan får du ut lufta etter at du fyller på med kjølevæske??

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bori det du forteller.

Det er en pakning mellom ekspansjonstank og radiator som kan bli dårlig ( med mindre ekspansjonstanken har sprukket).

Det jeg gjorde var og sette inn nye ekspansjonstank der det og følger med nye pakning.

Såvidt jeg husker er det en lufteskrue i radiator ved siden av lokket til kjølevæska.

Å lufte kjøle-annleg på BMW ( spessielt bensin motorene) kan være et sant helvette.. Annbefaller at du gjør dette med en som kan dette. For det kan fort ryke mer.

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ;)

Nå har jeg bestilt ny ekspansjonstank og den pakninga fra gsbildeler, men jeg vet ikke når jeg får det? Noen som har bestilt noe der og vet hvor lang tid det tar? Det står at dem er oppe i romjula imorgen til onsdag.

men hvordan får mann ut ekspansjonstanken? Har prøvd såvidt, men fikk det ikke til :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem;) Hjelper gjærne til:)

Tror at det vil koste litt, tipper ca 2 timer arbeid for radiator.

Pluss arbeid for service og eventuelt andre ting du vil ha gjort.

Fordelen med å dra på verksted er at du får garanti på jobben, pluss at dem kan trykkteste kjølesystemet etter å ha montert inne nye ekspansjonstank for og sjekke eventuelle flere lekasjer.

Skal jeg si det hele med kroner. Vil jeg tippe hvertfall 2000 NOK i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider