Gå til innhold

Megasquirt + Audi 80 2.6 liter

Ranger emnet


isprins

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har tegninger på hvordan den originale ECU'n på en Audi 80 2.6 liters v6 1993 modell er koblet.

Detter er pga at den orginale ECU'n skal byttes ut mot en Megasquirt.

Motorkoda er ABC.

 

litt info om hva jeg har:

 

Megasquirt II , 3.0 Main Board, satt opp for Hall sensor, doble MAP sensorer er installert.

MSD 6AL tenning (vet ikke om den originale fordeleren tåler såpass hissig gnist som denne gir)

MSD blaster coil

standard dyser

4 MSD 72 lb/hr injectors, tåler sprit ( den skal bygges om til multifuel bare man greier å oppdrive en sensor til en vettug pris)

Bredbånds lambdasonde med innovative controller

standard bensinpumpe,regulator og rails.

standard audi sensorer sitter på bilen.

relekort

kabel mellom denne og MS boks.

 

Det er ønskelig å koble den nye MS boksen opp via relekortet til en kontakt som går i den originale kontakta som sitter på den originale ECU'n. Vis da MS boksen skulle knele, så er det da bare å plugge i den gamle.

Jeg vil da bruke de originale sensorene.

 

Er det noen som har data på CLT/IAT sensorene?

Hvor store er de standard dysene ?

Er det noen som har en grei MSQ fil jeg kan bruke?

 

Det finnes ett firma i Cannada som lager MS bokser med kontakter som passer på audi:

http://www.efi4tuning.com

Det ser ut til at de bruker 16 og 14 pins AMP kontakter.

Endret av isprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår