ole Mg Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 (endret) hei sliter med en 16v motor som bare putrer å dauer når jeg gir bånn pedal. har testa å justere bensin trykk å sjekka alle dysene å gnist på alle pluggene men mistenker nå topppakninga slipper inn vann i sylinderen. så lurte på å skru i sånn luft nippel i tennplugg hullet men må vell ha trykk regulator for 7 bar blåser vell topp pakninga sikkert? eller er det no andre triks dere vet om? Endret Desember 24, 2009 av ole Mg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Jeg har en sånn sak fra biltema jeg skrur inn i plugghullet.. Å den åpner bare på så så mye trykk, så jeg lada opp kompressoren til den hadde litt over trykket der plugghullsaken åpna, og så stoppa jeg kompressoren.. Husker ikke nøyaktig hva slags trykk det var, men er ikke så mye... Da så jeg også på manometeret på kompressoren at det ikke var for høyt trykk med tanke på topp-pakninga. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 aha har kjøpt sånn se men skjønnte ikke hva den ventilen var te. åpner den bare på ett viss trykk? noen som vet hvor mye trykk jeg kan bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Den åpner på rundt 7bars trykk den ventilen. På biltema's sider står det jo: Luftnippel for tennplugghull: Holder ventilene på plass ved hjelp av 6–9 bar trykkluft via tennplugghull. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 eller er det no andre triks dere vet om? Feilkoder (gjerne massemåler) og innsugspakning. Skal du sjekke om toppakningen er defekt er det bare å måle kompresjonen, det gjør du ikke med den saken som skal holde ventilene påplass vha. trykk. Hvis 7 bar blåser toppakninga di så må toppen være så skeiv at du klarer å se lys mellom topp og blokk, bare tenk på hvor mye trykk det er der under forbrenninga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Hvis du tror 7 bars trykk blåser topppakning så tenk på hvor høyt forbrenningstrykket er. Putt i en slik plugg, kjør på 3-4 bars trykk, og se om det suser unormalt mye en plass, ett manometer i kretsen og man har en sylinderlekkasjetester. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 sa til deg du skulle ta ei lett over haling på motoren før du satte den in.. :) koster 3 4 tusen.. men er vært bryderiet... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Desember 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 men hvis man ska se på komp test at topp pakninga er gåen så er den ganske filler å. for bilen starter jo å går rent av å til. overhalling.. hm da trur jeg heller flytter toppen over på en vanlig b230 blokk å bytter stempler så slipper jeg den dårlige løsningen med olje pumpa å dissa balanse akslene:P men overhaling er under vurdering ja:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 hehe, balanse akslingen er jo det minste problemet.. :P Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 det er gjort fra forige eier. men er det noen her som har prøvd sånn motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 var din sånn at den ikke dro før 3-4 tusen rmp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 eller kan det være falsk luft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.