Domin00 Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Sliter litt med å komme meg framover for tia, står noen veldig slitte gamle piggdekk på merca mi. Noen som har noen forslag til åssen piggfrie vinterdekk som kunne passa bra på en 190? Hva foretrekker dere på disse bilene? piggfri eller pigg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Continental og Nokian har veldig gode piggfrie dekk. Vil anbefale deg å prøve piggfritt hvis du aldri har prøvd det før, det anbefales! En annen ting; ikke kjøp billige piggfrie dekk, de suger. Man kan kjøpe billige piggdekk, men ikke billige piggfrie... det er ihvertfall min erfaring. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Enig med Johan her, skal du ha billige dekk kjøp pigg, skal du ha piggfritt kjøp dyrere dekk. Har god erfaring med Hakka R på 124, men har en følelse av at Hakapelitta Rsi er hekket bedre, Hakka r har litt lite å stille opp med på blank is, men er suveren på snø. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drake-Audio Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 (endret) Kommer meg greit frem med min 190,kjører piggfritt. hakka R mener jeg de heter... Endret Januar 27, 2010 av Drake-Audio Siter Mercedes C klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 jeg er kjempefornøyd med michelin x-ice i2 eller hva de heter.... helt knall.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelPluggen Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Har du ABS, gå for Conti´s CVC5, om ikke er Hakkapelitta RSI fra Nokian tingen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Domin00 Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 har abs ja;) tenker det blir hakkapelitta, hørt mye bra om dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelPluggen Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Har ABS selv, så jeg kommer til å handle inn Conti ganske snart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Continental anbefales sterkt! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Tror ikke du merker veldig forskjell på Michelin, Conti eller Nokian. Har dokk erfaring med at Conti sporer mer enn de andre. Har kjørt med nye Michelin X ice 215/55-16 nå i jula, bedre enn Michelin pigg i 225/40-18 i allefall, men dimensjonen betyr vel litt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Domin00 Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Kan jeg ha piggfritt bak å piggdekk forran? har ikke råd til 4 nye dekk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelPluggen Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Nei, i utgangspunktet ikke, men du kan plukke ut piggene av dekkene, dog ikke annbefalt siden piggdekk har mye av sitt grep i nettopp piggene, mens et piggfritt dekk har friksjon som sin styrke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Sjekk pris på Yokohama piggfri. De er vesentlig billigere, men veldig bra Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Domin00 Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Så på naf testen at Yokohama IceGuard ig30 kom bra ut i forold til andre dyrere dekk. Disse koster rundt 550 kr dekket, tenker jeg kjøper meg 4stk av dissa. takk for svar folkens:D Et lite spørsmål. Bilen begynner å vibrere når jeg kommer opp i 80, ikke noe voldsom vibrering men merker det. Veit at diffen er sliten for den uler som faen, har en "ny" ligganes som jeg skal sette i når jeg gidder. Kan vibreringa ha noe sammenheng med sliten diff? evt hady skiva som er dårlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 jeg ville aldri hatt yokohama vinterdekk, stod det på 190'n mi da jeg kjøpte den, og, for å si det enkelt, kom bedre frem på sommerdekk;) det er mest sannsynlig litt kast i den ene felgen, og da er det bare å avbalansere den, noe som vil bli gjort hvis du bytter dekk. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg