_Kenneth_ Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Skulle hatt servo på 242'n, men en ny sellholm er jo ikke akkurat gratis. Finnes det alternativer til dette som matcher kvalitet osv? Ser det finnes slike universale utvekslinger som man kan koble på rattstammen, er dette bra? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Skal visstnok fungere godt, men aldri prøvd selv. Du kan jo alltids sette på kort styring uten servo også. Litt tung på rattet, men ikke no problem såfremt du ikke skal kjøre NM i kontrasladd.. Hehe Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Desember 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Har kort uten servo. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Skal du bruke det i rallycross vil jeg annbefale med servo. blir fort sliten i armene hvis du skal kjøre uten servo, helst c,b og a-finale fortløpende på baner som f.eks Lyngås uten servo :) Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 RCN ja, så det blir nok servo etterhvert. :) Kan Sellholm og evt. andre tannstenger drives av original Volvo servopumpe? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Hva med å bruke elektrisk servo fra corsa c feks? Brukt i masse escort mk1 og 2... Da må du ha på elektrisk rattstamme.. Og så kan du justere den etter ditt ønske... Krever litt tilpassing, men forholdsvis enkelt å få til.. Og ikke minst så kan en få det til for en 2-3000 kr... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 RCN ja, så det blir nok servo etterhvert. :)Kan Sellholm og evt. andre tannstenger drives av original Volvo servopumpe? Ja, det kan den:) Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Hva med å bruke elektrisk servo fra corsa c feks? Brukt i masse escort mk1 og 2... Da må du ha på elektrisk rattstamme.. Og så kan du justere den etter ditt ønske... Krever litt tilpassing, men forholdsvis enkelt å få til.. Og ikke minst så kan en få det til for en 2-3000 kr... Må ha både pumpe, rattstamme og tannstang da? Kan man justere utvekslingen på en sensor på rattstammen da eller? Hørtes fancy ut om det er tilfelle. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoRCN Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Søk på Quick Steer Box 2-1 Ratio på ebay. Denne kan du bruke sammen med orginal servopumpe fra Volvo. Børge Siter Bilcross/rallycross forum for kjøp og salg finner du på http://www.ovesenmotorsport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Må ha både pumpe, rattstamme og tannstang da? Kan man justere utvekslingen på en sensor på rattstammen da eller? Hørtes fancy ut om det er tilfelle. Alt er i rattstammen.. Så bruker du en tannstang uten servo... Servoenhet m alt Også må du ha denne Justering Også er det litt kobling.. Må bruke styreenhet til dette osv.. Ikke avansert.. Og da kan du justere hardhet/letthet enkelt.. Men krever litt tilpassing.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Leste et par engelske mk1/mk2 tråder her om dagen. på det forumet er det også en dude som lager slike kit. Også fant jeg en brite som swappa en Audi V8 i sin Lotus Esprit. Han gjorde også samme jobben med Corsa B/C pga bilen var blytung på rattet. Slik jeg skjønte på det ford-forumet er det noen vesensforskjeller på Corsa B og C, men begge funker. Også er det et annet triks med å bruke tannstang fra Sierra Xr4/Xr4x4/Cosworth, da disse har noe sånt som 2,4 eller 2,8 runder lock to lock og ca samme ytre mål og innfestninger som Volvo sin (ZF?) tannstang. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Liten oppskrift på el-servo på escort mk1-2 Klippt ut av forumet.. OK, here's a few more details on what I did... Disclaimer - Don't try this unless you're a decent welder!! Remember what happened to Senna. I basically had to cut a section out of the Escort column and slot in the column from the Corsa. The steering wheel end required the two pieces of column to be butted up against each other. The last diagram below shows how I did this (sorry, I never took any pics when I did it and you can't see it now because the outer colum is welded over it.) I ground a taper on the two pieces, so I'd get a better penetration of weld, then I sleeved the join with a piece of steel tube and welded that too. At all stages, take extreme care to get it straight. I guess the alternative there would have been to use a Corsa steering wheel boss, but I think it would have been shorter than I wanted anyway. The other end of the colum was easier. The Corsa column has a universal joint which is a hollow tube. The inside diamater of the Corsa UJ is fractionally bigger than the outside diameter of the original Escort inner columm. A simple case of cutting to length, sliding one inside the other and then welding. For the outer colums, I gratfed the Escort one onto the Corsa one at the top, which allowed me to use the Escort switches including the indicator self cancelling bit. I modified the bracket which holds the colum to the dashboard and welded that onto the outer piece of the Corsa column. The lower end has a short piece of Escort outer colum with a bearing at each end to guide it through the bracket in the bulkhead. I also made a bracket to hold the bottom end of the column (not shown) which connects the Corsa section to the pedal box - just for a bit more support. Hopefully the pics will show what I mean... Nå kan alle se.. Obs ikke jeg som har gjort dette.. Men er en måte å gjøre det på. Han som har dette har kjørt masse rally i england med dette.. smile.gif Når det gjelder rep kit til disse så finnes det på ebay.de Til elektronikken.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Pris på komplett kit i fra england http://www.ekmpowershop2.com/ekmps/shops/prepfab1/mk12-escort-power-steering-kit-78-p.asp Lønner seg uten tvil å bygge selv.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boine_rcn Skrevet Juni 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2012 Skal sjøl bygge kort styring av en volvo manuell tannstang og kjøper kort styring fra pedersen racing (under 2000,-) servorattstamme fra suzuki gangbare mod angies på http://www.rallywiz.com og elektronisk styring til rattstammen fra rallywiz! :) Elektrisk servorattstamme finner man på finndel.no fra 1500,- pluss frakt. Litt sveis,skruing og lodding...Voila! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.