Gå til innhold

Hull i "midt eksosrøret"

Ranger emnet

olemarius

Anbefalte innlegg

har en bil jeg skal ha nå ca. 5 måneder til, har fått et lite hull i eksosen, er ikke hull enda men bare dager til før det blir et hull, lager sånn pffff lyd, er sikkert ikke farlig men irriterende.

er det noen som har noen tips om å tette dette med noe ? orker ikke kjøpe nytt siden bilen skal vekk om 5mnd.

skal fikse bilde i morgen!

mvh.

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olemarius

har en bil jeg skal ha nå ca. 5 måneder til, har fått et lite hull i eksosen, er ikke hull enda men bare dager til før det blir et hull, lager sånn pffff lyd, er sikkert ikke farlig men irriterende.

er det noen som har noen tips om å tette dette med noe ? orker ikke kjøpe nytt siden bilen skal vekk om 5mnd.

skal fikse bilde i morgen!

mvh.

Kjøp eksospasta eller GunGum på en bensinstasjon og trøkk oppi der..

Dette funka for meg når jeg hadde sånnt hull og skulle på eugodkjenning ;)

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

olemarius: Sjekk PM!

Får vel også noe eksostape som surres rundt røret. Brukte det på bilen til en kamerat en gang.

GunGum fungerer.. men oppløser seg selv etterhvert pga. varmen.. blir til pulver:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem gun-gum og alle andre "super ting" fra den lokale råner bensinstasjonen. De varer ikke lenge :rolleyes:

Du kan f.eks:

1. Er røret rett, er det selvfølgelig enklere å tette røret enn om det er et bend.

Finn et gammelt eksosanlegg ( på dynga f.eks ). Kapp opp en bit med lite rust på f.eks 30 cm. Lag så et spor midt i røret med vinkelsliper. Legg et tynt lag med glava over hullet i eksosrør og press/bøy røret du nettopp lagde over dette. Fest med et par-tre slangeklemmer.

2. Er hullet i en bøy, bruk samme metode som over men du må ha et annet rør med rett krumning.

3. Punksveis "lapper" fra et annet eksosrør over hullet.

4. Legg et tynt lag med glava rundt hullet. Vikle deretter folie av rustfritt stål over dette og fest med stålstreng.

Jeg ville valgt #3..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveis :) beste midlertidige løsninga jeg har vært borti

men du kan også kjøpe en type aluminium som har et "innlegg" som skal presses mot hulle, fåes kjøpt på de fleste bensinstasjoner (jeg fant på shell)

denne tres over hulle og strammes til med en liten bit band og en skru som er på denne alu-plata. ganske lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider