olemarius Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 har en bil jeg skal ha nå ca. 5 måneder til, har fått et lite hull i eksosen, er ikke hull enda men bare dager til før det blir et hull, lager sånn pffff lyd, er sikkert ikke farlig men irriterende. er det noen som har noen tips om å tette dette med noe ? orker ikke kjøpe nytt siden bilen skal vekk om 5mnd. skal fikse bilde i morgen! mvh. Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by olemarius har en bil jeg skal ha nå ca. 5 måneder til, har fått et lite hull i eksosen, er ikke hull enda men bare dager til før det blir et hull, lager sånn pffff lyd, er sikkert ikke farlig men irriterende. er det noen som har noen tips om å tette dette med noe ? orker ikke kjøpe nytt siden bilen skal vekk om 5mnd. skal fikse bilde i morgen! mvh. Kjøp eksospasta eller GunGum på en bensinstasjon og trøkk oppi der.. Dette funka for meg når jeg hadde sånnt hull og skulle på eugodkjenning ;) Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 olemarius: Sjekk PM! Får vel også noe eksostape som surres rundt røret. Brukte det på bilen til en kamerat en gang. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Dinglevims olemarius: Sjekk PM! Får vel også noe eksostape som surres rundt røret. Brukte det på bilen til en kamerat en gang. GunGum fungerer.. men oppløser seg selv etterhvert pga. varmen.. blir til pulver:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 jeg får se å dra et sted hvor dem selger dette, orker ikke den pfff lyden lenger! :( Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Kan jo bare det, eller rett og slett ta aliminiumsfolie eller lignende og surr det mange lag rundt, stram/fest med ståltråd. Fattigmannsløsning :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Glem gun-gum og alle andre "super ting" fra den lokale råner bensinstasjonen. De varer ikke lenge :rolleyes: Du kan f.eks: 1. Er røret rett, er det selvfølgelig enklere å tette røret enn om det er et bend. Finn et gammelt eksosanlegg ( på dynga f.eks ). Kapp opp en bit med lite rust på f.eks 30 cm. Lag så et spor midt i røret med vinkelsliper. Legg et tynt lag med glava over hullet i eksosrør og press/bøy røret du nettopp lagde over dette. Fest med et par-tre slangeklemmer. 2. Er hullet i en bøy, bruk samme metode som over men du må ha et annet rør med rett krumning. 3. Punksveis "lapper" fra et annet eksosrør over hullet. 4. Legg et tynt lag med glava rundt hullet. Vikle deretter folie av rustfritt stål over dette og fest med stålstreng. Jeg ville valgt #3.. Lykke til Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Cola boks funker og kjempefint.. me 2 slangeklemmer på Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun34 Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 sveis :) beste midlertidige løsninga jeg har vært borti men du kan også kjøpe en type aluminium som har et "innlegg" som skal presses mot hulle, fåes kjøpt på de fleste bensinstasjoner (jeg fant på shell) denne tres over hulle og strammes til med en liten bit band og en skru som er på denne alu-plata. ganske lett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg