Evelen Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Hei! Servoen min er veldig dårlig, og uten turtall funker den ikke i det heletatt, fikk tips i en annen tråd om å fylle servo olje, og ja det fungerer, men problemet er at det fungerer bare i underkant av 5 menutter, for da er olja vek. Jeg kan ikke sånn umiddelbart se noe lekasje, ingenting under bilen og ingenting inni. Jeg har ikke noe verksted eller garasje så er jo begrenset hvor mye jeg gidder sitte ute i snøen å dille med det der men. Så den må nok på verksted eller noe, selv har jeg 0 peiling på det der med bil egentlig. Men spørsmålet er, er dette noe som haster, eller kan jeg drøye det? Bør jeg gå på merkeverkstedet eller annet verksted? (altdid brukt merkeverksted tidligere). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waqasy Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 det problemet kan være er at du har ødelagt tannstyre stang de. Hvis du puttet på servo olje kjøpt ifra en bensin stasjon (den røde) så er det feil. passater skal ha en grønn servo olje. feil olje kan også føre til lekkasje. det er ikke noe du kan bytte ute på gata hørt at det er jævla vanskelig å få det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Kjøpte servol olje på merkeverkstedet, og dem bekreftet at det var riktig olje, dem har også prøvd å etterfylle i sammehnehg med en annen repperasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 det problemet kan være er at du har ødelagt tannstyre stang de. Hvis du puttet på servo olje kjøpt ifra en bensin stasjon (den røde) så er det feil. passater skal ha en grønn servo olje. feil olje kan også føre til lekkasje. det er ikke noe du kan bytte ute på gata hørt at det er jævla vanskelig å få det til. ATF-olje (rød) funker fint det. Trådstarter: Regner med at servoen din hyler endel også..? Jeg ville ikke kjørt som den er nå. Hvis det er tannstanga din som er ødelagt så vil det koste deg dyrt. Bare tannstanga koster rundt 5-6000kr. Ville nok sjekket det opp ganske så kjapt ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 er det tannstanga de som lekker må du ikke kjøpe NY NY. men stikk på ebay å se om du får tak i overhalingssett. dvs pakninger osv .. og pakk den opp igjen selv. gjorde dette med den forrige bilen min:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Ok, ringte gompens auto og hørte, jeg måtte bare komme innom etter nyttår Servoen hyler ingen ting, og kan ikke høre noen ulyder som virker relatert til servo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Er det tomt for oljeså hyler det helelr ikke, men det kan jo være at lagrene i servopumpa di rykr ganske så fort. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Med en gang jeg fyller olje funker det ihvertfal veldig bra, men ikke lenge, det går fort ut. Men jeg har ikke lyst å la bilen stå, ihvertfal ikke på denne tiden av året :o Ellers. ja jeg kan kjøpe deler selv, men har 0 peiling på bil så er ikke barebare for meg egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 ATF-olje (rød) funker fint det. Ikke i følge verksteder og instruksjonsbøker. Der står det at man skal bruke en annen type olje, husker ikke betegnelsen. Den er ihvertfall gulaktig i fargen, og ikke rød slik som vanlig ATF. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20083644 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Ikke i følge verksteder og instruksjonsbøker. Der står det at man skal bruke en annen type olje, husker ikke betegnelsen. Den er ihvertfall gulaktig i fargen, og ikke rød slik som vanlig ATF. Okei, snakka med mekaniker og han sa at jeg kunne bruke ATF-olje. Skjedde ikke noe mer men.. fikk ny tannstang på garantien så :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20083644Om det skulle være det som er problemet, kan jeg få merkeverkstedet til å montere en slik "ha med selv" Tannstang? Jeg kan ikke noe om det der akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Man skal bruke orginal gulaktig olje, men tviler på at det gir noe problem å bruke annet.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waqasy Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 jeg brukte den rød og fikk lekkasje... var på merkeverksted for vw de sa at man skal bruke en grønn... fikk regning for å¨bytte hele tann stanga for 18 laken. hadde fått lekkasje. men kan jo hende at det var noe annet som førte til lekkasjen og ikke feil olje bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 OMG 18 tusen? Det har ikke jeg lyst til å bruke på lærling lønna mi :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg