Gå til innhold

Trolig lekasje av servoilje, alvorlig?

Ranger emnet

Evelen

Anbefalte innlegg

Hei!

Servoen min er veldig dårlig, og uten turtall funker den ikke i det heletatt, fikk tips i en annen tråd om å fylle servo olje, og ja det fungerer, men problemet er at det fungerer bare i underkant av 5 menutter, for da er olja vek.

Jeg kan ikke sånn umiddelbart se noe lekasje, ingenting under bilen og ingenting inni.

Jeg har ikke noe verksted eller garasje så er jo begrenset hvor mye jeg gidder sitte ute i snøen å dille med det der men.

Så den må nok på verksted eller noe, selv har jeg 0 peiling på det der med bil egentlig.

Men spørsmålet er, er dette noe som haster, eller kan jeg drøye det?

Bør jeg gå på merkeverkstedet eller annet verksted? (altdid brukt merkeverksted tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det problemet kan være er at du har ødelagt tannstyre stang de. Hvis du puttet på servo olje kjøpt ifra en bensin stasjon (den røde) så er det feil. passater skal ha en grønn servo olje. feil olje kan også føre til lekkasje. det er ikke noe du kan bytte ute på gata hørt at det er jævla vanskelig å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det problemet kan være er at du har ødelagt tannstyre stang de. Hvis du puttet på servo olje kjøpt ifra en bensin stasjon (den røde) så er det feil. passater skal ha en grønn servo olje. feil olje kan også føre til lekkasje. det er ikke noe du kan bytte ute på gata hørt at det er jævla vanskelig å få det til.

ATF-olje (rød) funker fint det.

Trådstarter: Regner med at servoen din hyler endel også..? Jeg ville ikke kjørt som den er nå. Hvis det er tannstanga din som er ødelagt så vil det koste deg dyrt. Bare tannstanga koster rundt 5-6000kr. Ville nok sjekket det opp ganske så kjapt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATF-olje (rød) funker fint det.

Ikke i følge verksteder og instruksjonsbøker. Der står det at man skal bruke en annen type olje, husker ikke betegnelsen. Den er ihvertfall gulaktig i fargen, og ikke rød slik som vanlig ATF.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider