victima Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 nå er vel ikke volkswagen kjent for å være så billige heller da :p Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Begynner og tvile litt på bilkjøpet nå da, ikke mange ukene siden jeg byttet en aksling eller noe slikt for 7,4k.... Og om jeg nå skal reparere den for 18k så er jo det litt synn på en bil til 45k. Kunne liksegodt kjøpt en bil til 65k som fungerte med en gang... Eller, fungerte gjorde min jo i starten, trodde det ikke gikk så mye i stykker på nyere biler en gamle, derfor jeg valgte kjøpe en 10 år gammel bil og ikke en 20 år gammel. Kanskje jeg tok feil der ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 ja... eller kanskje slutte å herje med bilen? http://www.bilforumet.no/passat/243215-dette-datt-bilen.html Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 En 10 år gammel passat er nok noe av det dyreste man kan eie, med tanke på delekostnader, verkstedkostnader og generell driftssikkerhet. Sikkert noen passat-eiere som er uenige med meg, men det får så være. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 ja... eller kanskje slutte å herje med bilen? http://www.bilforumet.no/passat/243215-dette-datt-bilen.html Jeg vil postå at en bil bør tåle og såvidt dyttes inn i noe snø, er jo til og med snakk om myk nysnø her, og ikke gammel isete snø. Om herjingen jeg har gjort med bilen skal forårsake at servoen leker kan jeg ikke skjønne. Alle andre biler tåler jo dette, så hvorfor ikke passat? En 10 år gammel passat er nok noe av det dyreste man kan eie, med tanke på delekostnader, verkstedkostnader og generell driftssikkerhet. Sikkert noen passat-eiere som er uenige med meg, men det får så være.Ok, veldig dårlig kjøp med andre ord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Jeg vil postå at en bil bør tåle og såvidt dyttes inn i noe snø, er jo til og med snakk om myk nysnø her, og ikke gammel isete snø.Om herjingen jeg har gjort med bilen skal forårsake at servoen leker kan jeg ikke skjønne. Alle andre biler tåler jo dette, så hvorfor ikke passat? Ok, veldig dårlig kjøp med andre ord? Jeg ville ihvertfall aldri kjøpt passat på grunn av det frynsete ryktet disse bilene har. Eller noen annen nyere VAG for den saks skyld(Har hatt det før, aldri igjen). Men det er min mening da... men noe kødd er det jo med alle biler, uansett merke og modell. Og ei snøfonn skal biler tåle ja, det er jeg enig i. Jeg parkerer daglig i snøfonner i Oslo pga dårlig brøyting, og har enda ikke sett noen skade pga det. Riktignok rev jeg av en skvettlapp på poloen, men det var fordi festet hadde rusta bort. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Jaja, får hope jeg slipper unna en del under 18000 ihvertfal, syns det er rart prisen skal være så stiv når delen i seg selv ikke koster så mange tusenlappene. Velvel, får stikke innom gompen på mandag etter jobb. Men de er vel som de pleier, sier "bare kom innom, du trenger ikke time for en sjekk", så når jeg er der så må jeg vist bestille time likevel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Var på gompens auto og sjekket over nå i dag. Bytte tannstang og Pumpe og Bremseklosser/skiver eller noe slikt. Totalt 23434,93kr inkl arbeid. Tannstangen koster ny 9600kr. Pumpen koster ny 3225kr. Bremsegreiene koster ny 2100kr. Fikk ihvertfal sjekken gratis... :P Dem kunne montere brukt utstyr for meg, og anbefalte meg egentlig å skaffe brukt tannstang og Pumpe. Så, da trenger jeg deres hjelp til å finne noe, ettersom jeg kan lite om slikt. Mit reg nr er PP29201 om det skal ha noe å bety. Og ellers, jeg tror jeg skal se om noen andre versted kanskje har en bedre pris på montasje også, noen som har noe rundt kristiansand som er billig og bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waqasy Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 heheh. det er vonde penger det. men det du kan gjøre er jo å gjøre det som har blitt rådet før.. bare skifte pakninger på tann stanga. og du må ikke akuratt gjøre det hos en merke verksted heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 nei, tror nok ikke jeg tar meg råd til merkeverksted denne ganga. Kjøper noen billige brukte deler og for enten en som kan det, eller et verksted til å skru det sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 nbf har jo tannstang til rundt 5500 kr da ..det er jo et alternativ. men finnes jo brukte å få tak i også fra et huggeri . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Var på et huggeri i dag, dem hadde hverken pumpe eller tannstang, men han ene som jobba der skulle sjekke om dem hadde i en eller anna bil til i morgen og ringe. Ellers har jeg sendt mail til personen på finn for noen dager siden uten svar. Får ringe han i morgen om jeg ikke får skaffet på huggeriet. Ellers, noen flere huggeri som noen vet om i kristiansand? og rundt om, jeg var på det der nesten med Gimpens Auto, "Bjarne" ett eller anna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 jeg tviler på at de på huggeret har helt koll på hva som sitter igjen på bilene og ikke. Jeg ville tatt en tur ned og sett selv.. Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Jeg mener han skulle sjekke det opp for meg. Han har vel sansynligvis bedre kompetanse en meg på å finne rett deler vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 (endret) Ang det med hvor gammel en bil skal være, ti år er ikke splitter nytt lengre, og det er allment kjent at deler er dyre originale, at Møller er og blir exxxbenzive og at Audi og Passat har elendige forstillinger :) Må du sette bort alle jobber blir bilhold fort dyrt, og ofte er de billigste bilene dyrere enn man tror. Bedre å finne en som er litt bedre tatt vare på, og ta vare på den videre. Ellers kan jeg jo anbefale å skaffe seg en gammel bil man kan lære å skru på som man tør å knekke noen bolter og slite ut noen deler på, da kan du iallfall litt mer :) Men, koster å være kar vettu, sånn er det bare! Kjells biler eller hva den huggeren i Lillesand heter er jo et alternativ, de vet hva de har og ikke har, og hva det eventuelt passer på. Jeg kan hjelpe deg å plukke av en tannstang hvis han har en og du trenger skruhjelp.. Endret Januar 7, 2010 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg