Gå til innhold

Høyre brems bak funker ikke, 940 1991 mod

Ranger emnet

steham

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt meg en 940 1991 mod. Skal på etterkontroll med bremsene, så byttet med noen som var nye ifjor. Byttet skiver og calipere bak, men foran beholdt jeg skivene. De var finere enn de andre. Etter at jeg luftet systemet så fant jeg ut at høyrebak vil ikke bremse. Bremsevæska kommer igjennom, men stempelet vil ikke røre på seg, kjenner at det er luft i bremsene når jeg bremser. Og bremsen virker som en clutch når jeg bremser mens bilen er på. Det hjelper heller ikke å pumpe bremsen. Jeg skjønner ikke hva som er feil.

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@trådstarter:går stemplene lett i caliper bak?

Hvordan var bremsene før du gjorde noe?

@mysemannen: Det er jo ikke glidebolter der, kun caliper foran.

Stemplene rører ikke på seg som om det ikke blir noe press på dem. Bytta til de gamle og det var ikke noe forskjell.

Fikk bare feil på at bremsene bak hadde for stor kraftforskjell, og at foran hang litt. Så skjønner ikke hvorfor den ble sånn her. Mister ikke bremsevæske heller, så kan ikke ha lekk noe sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekantdeling av bremsekretsene på disse også?

Er det isåfall skikkelig luftet foran?

ellers, er du sikker på at du ikke suger luft i beholderen på hovedsylinderen.

Er ikke helt sikkert på det, men har luftet skikkelig foran. Hvis den hadde suget mye luft, så hadde det blitt mye mer luft i bremsene og det er det ikke noe forandring på. Tror det kanskje er en blokade i kobberrørene eller noe sånt. Bare høyrebak hjul som ikke vil bremse, så kan hende det er det er trekantdeling av bremsekretsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider