Tore Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Hei. Har en a4b5 1,8tq 2000mod. og har fått problemer med alarm på lavt oljetrykk. noen som vet hvor måleren sitter på motoren? Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 hvis du løsner kjølevæskebeholderen, så skal den sitte i nærheten av der du skrur på oljefilteret:) lavt oljetrykk er også vanlig på disse motorene, da sila på oljepumpa kokser igjen og blir nærmest tett... hvertfall hvis du kjører på longlife service og litt køkjøring til/fra jobb + masse småkjøring jeg ville tatt en ooljetrykksmåling for å være sikker på at du ikke kjører med lavt oljetrykk:) Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 hva burde trykket ligge på? noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oaa Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 mitt ligger på 2-3kg på tomgang på varm motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 skjedde akkurat det samme hos meg i sommer. skrudde av bunnpannen dagen derpå og silen var helt tett.. så om du får varsling om lavt oljetrykk så hadde jeg sjekka silen.. Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 når du først har bunnpanna nede, så bør ma bytte oljepumpa;)ikke så veldig vanskelig par skruer og slakke/ta av kjede på pumpa også er den bare å ta ut:) finnes en annen type å tror jeg på de motorene som er enda enklere... en aksel som blir drevet av et drev.den er bare å ta rett ut:) så bare stikke til møller for å få tetningsmasse til bunpanna og smelle alt på plass igjen og vips så har man plenty oljetrykk:) Hvis motoren har gått et stykke med lavt oljetrykk, så ville jeg ha skrudd ned det fremste rådelageret pga det er det som får lavest oljetrykk og i fleste tilfeller er mest slitt. hvis det er på grensa til å være utslitt, så bytt rådelagrene å:) veldig enkelt bare man får ned bunnpanna og begynner å styre på;) kan være litt dritt å komme til de 2 bakerste m8 skruene på bunnpanna, er hull i girkasse huset også må man vri svinghjulet til et spesielt punkt og der er det hull så du får stukket verktøy gjennom og opp til skruene;) men fortsatt veldig trangt, så smått verktøy er fint Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.