Gå til innhold

Audi 80 1.8S til RS2 ?

Ranger emnet


DamagedMGS

Anbefalte innlegg

Hei var litt usikker på hvor jeg skulle slenge trån hen.

 

Hvertfall. Lurte på om noen hadde en ca. peiling på hvor mye ektra som må til osv. for å få en RS2 motor i en audi 80 1.8S 1990mod, og om det er mulig?

 

Forresten noen som veit om det er å få tak og hvor mye det ville kosta?

 

 

Tusen takk:)

Nissan king cab 1984

Honda Civic 1994

Audi 80 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig. Kommer til og koste sjorta. Folk tror at det bare er og hive i en annen motor unasett hvilken bil og modeller og slikt. Det er omfattende inngrep i ledningsnett, oppgradering av bremser, clutch, driverk, oppgradering av bensinsystem, ombygging av motorfester. Rett og slett utrolig mange arbeidstimer og fintenking av løsninger. En del utstyr kreves også.

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig svak for Audi sin 5syl. Tror at en S2/RS2 motor er ikke domt hvis du skal gjøre et motorbytte. Tror at en 3B motor er helt greit og sette i. Det er motoren som står i S2 (220hk'ern) denne motoren har fordeler, eller en AAN som står i S4. Disse motorene vil jeg tro er lettest og sette i. Det kryr av disse motorene på Audi-vw forumet. 20-35.000 har du motor med ledningsnett. Girkasse er også og oppdrive. Kan bruke A-serien sin 6 trinskasse, da må mellomaksling modifiseres eller muligens bruke CoupeGT aksling. Hadde sett på ledningsnette som den kjedeligste biten. Ledningsnette tar en halv palle bare det..

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller gjør noe som ikke alle andre gjør ;) ble oppstart for noen dager siden og litt justeringen igjennstår før denne skal brukes på isbanekjøringer.

 

dette er en 80 quattro

 

film.

 

motoren:

Foto0045.sized.jpg

 

specs:

1.8l 16v KR motor fra golf mk2.

hjemmelaget grenrør

4x mikuni forgassere fra en yamaha R1 motorsykkel.

 

du kan si at dette er vel kanskje blant de billigste måtene å oppgradere på.

 

motor 2000-5000kr (avhenging av stand og utstyr)

mc gassere 1000-3000kr (fåes billig på skraphandler eller bolt on oppsett fra england)

 

motor bolter rett inn med minimalt av modifiseringer.

Endret av rakriste

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsomt prosjekt! Men blir jo ikke så mye fres med en golfmotor med forgasser. Men forgasseroppsett gjør det utrolig enkelt, akkurat som med V8'ere med forgasser. MINIMALT med ledninger, fantastisk enkelt og montere.

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsomt prosjekt! Men blir jo ikke så mye fres med en golfmotor med forgasser. Men forgasseroppsett gjør det utrolig enkelt, akkurat som med V8'ere med forgasser. MINIMALT med ledninger, fantastisk enkelt og montere.

 

blir ikke det samme som turbo 5'er, men 2dagers byggetid er det som gjør det enkelt og morro. orginalt er motoren 140hk, men potensial for rundt 160hk med mindre mods. og det drar betydelig bedre enn 112hk som sto i :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det aldri godkjent med S2 eller RS2 motor i en FWD Audi. Å bygge om til Quattro er også så omfattende at du bør kjøpe en annen bil i stedet.

 

Det du kan gjøre med den bilen du har, er å bytte motor til 1.8 turbo som står i A4. Da kan du sikkert bruke bremser fra Audi 90 20V og godkjenne for så å trimme til 200hk med chip og turbo.

 

1.8T motoren tror jeg skal være det som passer enklest i din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det aldri godkjent med S2 eller RS2 motor i en FWD Audi. Å bygge om til Quattro er også så omfattende at du bør kjøpe en annen bil i stedet.

 

Det du kan gjøre med den bilen du har, er å bytte motor til 1.8 turbo som står i A4. Da kan du sikkert bruke bremser fra Audi 90 20V og godkjenne for så å trimme til 200hk med chip og turbo.

 

1.8T motoren tror jeg skal være det som passer enklest i din bil.

 

Støtter denne. Ditt utgangspunkt er - synd å si det - ikke egnet for en slik konvertering. 80 2.3E quattro er den eneste jeg kan se for meg har dette potensialet. Anbefaler heller å selge bilen, og kjøpe ferdig S2/RS2.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med EyeLid, utgangspunktet er ikkje akkurat det beste til ett sånt prosjekt, må nesten ha Quattro om det skal være nåkke artigt prosjekt. Får med en bra AAN, 3B eller ABY motor og FWD vil du bere ende opp i spinning, som ikkje er so artigt.

Men heller sett nedi en 1.8TURBO (150hk)fra A4, som også blir mykje billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår