Gå til innhold

88 GTi 16v (kr) fjusker og stopper

Ranger emnet

tonyku

Anbefalte innlegg

Hei. Har prøvd å søkt litt på forumet å diverse andre forum å fant ingen konkrete tips/svar på mitt problem.

Bilen er en 1988 modell GTi 16v 139hk.

Den har begynnt å fjuske en del, går på 3 sylindre pluss at den helt uten videre stopper. Fjuskinga kommer og går. Oftere og ofter. Stoppinga er ganske random fra mange mils mellomrom til bare få minutter. Stopper den når jeg kjører skrur jeg bare av å på tenninga så går den igjenn.

Følgene deler har jeg byttet uten noe positive resultater:

Plugger av type B super4. Rotor og fordeler. Toppdekselpakning, (svettet olje i plugghull) Alle pluggkablene.

Bensinpumpa lager ingen rare lyder å bensintrykket er sjekket. Bensintanken er og tømt å drenert for dritt.

Bilen bruker heller ikke noe vann. Å jeg har letet etter "falskluftlekasjer" med startgass osv.

88-Golf GTi 16v

86-Sierra 2.0 IS-Turbo

09-Iphone 3GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heisann, ny eier av bilen her:)

Ny coil ble bestilt fra mekonomen for 2 uker siden og er sikkert rett rundt svingen.

Etter at jeg overtok bilen for ca 1 mnd siden har den _stort sett_ gått jevnt og fint på alle sylindrene når den har kjørt seg varm. For noen dager siden tok jeg bilen på en litt lengre kjøretur, den funket bra hele veien bortsett fra litt sporadisk småfjusk. Når jeg var kommet fram viste det seg at graderstokken var nært -20, og bilen er bortskjemt å vant til å stå inne.

Dagen etter begynte jeg å merke at den var tregstartet, men det er det jo mange biler som er, ved så lave temperaturer.. Problemet viste seg å bli værre, i tillegg til MYE mer fjusking enn vanlig. Hørtes ikke bra ut.

Til slutt ville _ikke_ bilen starte. Det viser seg at vi finner oljesøl (kanskje noen pittesmå ml) i alle plugghullene og væske(olje?)i fordelerlokket. Suger ut, tørker olje, monterer på plass og får omsider trillet bilen i gang.

Nå fjusker den kanskje litt mer enn tidligere, men ingen drastiske endringer.

Forrige eier skrev:

Følgene deler har jeg byttet uten noe positive resultater:

Plugger av type B super4. Rotor og fordeler. Toppdekselpakning, (svettet olje i plugghull) Alle pluggkablene.

Bensinpumpa lager ingen rare lyder å bensintrykket er sjekket. Bensintanken er og tømt å drenert for dritt.

Troubleshooting.. anyone?

takker for alle svar!:)

Endret av fibetr
Lenke til kommentar
Del på andre sider