Gå til innhold

xenon som ikke tenner hver gang

Ranger emnet

summitX

Anbefalte innlegg

Hei! kjøpte meg ett 55w xenon kit fra ebay her før jul, montere det i går i bosch rally ekstralysene mine.

Men i dag når jeg skulle ut en tur så tenner faen ikke ene lykta , dvs den tenner etter en 4-5 forsøk med fjernlysbrytern, og de gangene den ikke tenner så hører jeg sånn skrape/stygg trafo lyd i ett par sek, når begge tenner så er det ingen stygge lyder.

er bare ene lykta den sliter med å tenne, er ballastn dårlig?

Jeg har skikkelie strømkabler fra batteriet fordi jeg hadde 100W pærer i de lyktene før så det skal være god spenning, og i følge voltmeteret i bilen har jeg 14.1-14,3volt lade spenning.

Men jeg har bare ett rele som jeg kjører lyktene over blir det for lite? funka på 3x 100W halogen værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er følsom på jording ja.. Men men ofte får en flimmer da... Så det kan være at Ballasten din er ødelagt.. Prøvd å bytte fra den andre lykta?

nei, jeg skal prøve å bytte om, er -12 og mye vind ute nå så byr meg imot å gå prøve da det er en god del knot å få kobla om.

Men skal prøve det så fort d blir mildere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

problem løst!

måtte klippe pæreledningene for å få de montert i lyktene, i den forbindelse brukte jeg skjøtehylser og krympestrømper, unntatt på en ledning for jeg var fri for krympestrømpe :oops: å der var syndern, det slo over der siden lyktehuset er av stål :twisted:

fikk isolert orntli nå der, å nå funker det fjell, utroli at ikke trafo har tatt skade, så kan ikke være såååå dårli kvalitet disse kina settene

Lenke til kommentar
Del på andre sider