bmwfreek Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Hei, har en scania 144 med 530 hk, men noen ganger er det greit med mer enn 90 km/t så jeg lurer på hvorrdan man fjerner fartssperren på bilen, jeg har hørt at det bare er å ta ut en sikring? i såfall hvem? håper på raskt svar. mvh rudn:race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 For ikke å avsløre for mye, så kan jeg si såpass: Hvis du begynner med sikring nummer 1, så vil jeg vedde på at du finner riktig sikring VELDIG fort! Legg merke til at turteller, oljetrykksmeter, tankmåler, voltmeter osv ikke fungerer som de skal så lenge denne sikringen er ute! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Har hørt at man bare kobler sikringen via bryter og da er det jo enkelt.... :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwfreek Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 takk skal du ha:P :partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rumerico Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Funket det? Hva skjer egentlig om du blir stoppet over 80? Kjører en Scania R620 som er sperret (selfølgelig) Siter Rune Wold - Rune Wold - Main Website BFWD - Design and Advertising studio RW Casing - Creating high quality unique luxury casing for mobile devices Padlet Solutions - Delivering mobile solutions to the hotel industries. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mitsu91 Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Funker detta på en FL6-12 fra -98 også? Eller blir det for nytt? Er den største, eller nest største motoren.(220hk?) Siter - Mitsubishi Lancer 1994 - Rotax Max go-kart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Er ikke det Volvo a? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 på biler med fartsskriver som bruker skiver så funker det å ta ut sikringa ja. men har du digital må du gjøre noe mer drastisk. har sett flere lure metoder på det, men jeg skal ikke si noe her om hvordan det gjøres. vil også opplyse om at blir du tatt for å jukse med dette så blir du straffet, vær du sikker! FL er volvo ja. og de er farlige å kjøre bare i 60km/t. har aldri kjørt en FL med gode bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grimhenrik Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Drastisk er det nå ikke akkurat da men:P Alle lastebiler med trommelbrems er jo bremseløse da, er skivebrems som er tingen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 på biler med fartsskriver som bruker skiver så funker det å ta ut sikringa ja. men har du digital må du gjøre noe mer drastisk. har sett flere lure metoder på det, men jeg skal ikke si noe her om hvordan det gjøres. vil også opplyse om at blir du tatt for å jukse med dette så blir du straffet, vær du sikker! FL er volvo ja. og de er farlige å kjøre bare i 60km/t. har aldri kjørt en FL med gode bremser. Haha, når du nevner det ja... Bremsene vakke verdens beste når jeg kjørte den:scared Men jeg bare lurte om det var mulig :) Kjekt på transportetapper Oslo-Danmark etc :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 har du fartskriver i bilen da? om du ikke har det så er det jo greit. for tar du ut denne sikringa. men da forsvinner fartsskriver og instrumentene kan tulle og da skjønner myndighetene at her er det noe muffens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Jauda, god gammaldags skriver. Mulig jeg kan fjerne den, eller "sette den ut av spill" når jeg regger den om til bobil :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muppit Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 hvis du har digital fartskriver så må du få den ut av "veggen" også sånn ca midt på skriveren så setter du en ganske kraftig magnet, det funker enkelte ganger... Var en kunde på jobb hos oss som gjorde det med en MB Actros, og han fikk det til... Siter Member of SID. (spot island drifters) Cars in garage: Nissan 180SX s13 (Previously run by May Helen Dahl) Nissan 200sx s13.5 (easily tuned, bigger turbo, manifold++) Soon for sale! Nissan 200sx s13 (Soon to be a packed drift car) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 (endret) har du fartskriver i bilen da? om du ikke har det så er det jo greit. for tar du ut denne sikringa. men da forsvinner fartsskriver og instrumentene kan tulle og da skjønner myndighetene at her er det noe muffens. På Scania kobler ikke skriveren ut. Den skriver kjøretid og hastighet som vanlig. Hastighet på skive har IKKE tilbakevirkende kraft i dette landet, med mindre du er involvert i en ulykke, og det ikke finnes tvil om at det er din hastighet som er skyld i ulykken. EDIT: Etter noen ekstra år i førersetet på stor bil har jeg begynt å innse at det eneste man oppnår med å være cowboy i trafikken er å stresse seg selv. Innfinn deg med plassen i køen, hold god avstand, bruk cruise-kontrollen til noe fornuftig. Du kommer kanskje frem 20 minutter etter at du teoretisk sett KUNNE, men du har brukt mye mindre diesel, du sliter mindre på bilen, du er til mindre fare for andre trafikanter, og du selv er mye mer avslappet. Endret Mars 8, 2010 av Schnellfahrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 hva er egentlig greia med farts sperre? Er da ikke ulovlig å ha en rask bil så lenge man ikke kjører over fartsgrensen. Eller er det noe man har for å betale mindre forsikring eller noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg