Gå til innhold

Trekke strøm kabler i Golf 2

Ranger emnet

desses

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor jeg burde trekke kabler fra motorrommet til bagasjerommet på en Golf 2. Hørt at det kan lønne seg å få kablene så langt unna headunit og andre følsomme ting som mulig. Men på min 85 modell har jeg litt problemer med å finne eksisterende hull som aksepterer en 21mm2 kabel. Har planer om å legge kabelen langs dørkanten og videre bakover og kunne tenkt meg å fått kabelen ut nede ved pedalene ett eller annet sted. Noen som har et bilde eller en svært god forklaring på hvilket hull jeg eventuell bør prøve å trøkke denne kabelen inni? Eller er det enkleste å borre ett nytt hull og sette inn en sånn gummipakningssak?

Mvh Andreas Carlstedt

Slik ser det ut:

1.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et STORT hull rett bak pedalene dine. diger propp der. har trekt kabler i 5-6 golfer. bruker alltid samme hull. rimelig enkelt å legge den på siden da. men kan være du kommer til å slite litt akkurat rundt belte festet. lureste er å skru det løs og legge kabelen under og så skru fast igjen. :D

EDIT: ikke trekk kablene så høyt som på bildene. ligger hull under der du driver på nå. midten av høyden på spylerdunken din ca.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Det blir ikke noe problem med sikkerhetssælene da disse allerede er avmontert og alt av seter og gulvteppe er borte, har noen dårlige hengsler på førersiden som gjør at vann treger inn på toppen av døra. Men er ikke dette hullet som du omtaler så stort at vann vil trenge inn i cupeen? Kan vel bare stikke et hull i den gummien og trekke kabelen gjennom slik at det blir tett, dvs ikke åpne så stort hull at vannet kommer igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt trekt og klart! Ekstremt kjekke hull de tre som sitter rett over pedalene ;) Hadde bare alle biler vært laget som golf :) Takk for gode svar remster og dere andre! Eneste problem ble den gummisaken som var noe morken, var nemlig det jeg var litt redd for, men kliner jeg på litt silikon i hullet og legger ei tynn silikonhinne over hele gummiflaten blir nok dette kanooon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle montere i en golf engang, så spurte jeg eieren om hvilken farge det var på høytaler ledningen siden han hadde kikka litt rundt i bilen. rød og svart sa han og jeg klipte den. bom der gikk sentrallåsen.

moralen er: lenge leve gamle biler, de er mye enklere å bygge anlegg i. altids et hull man kan bruke

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider