Gå til innhold

Krav om å se anmeldelse fra politiet ifbm beslag

Ranger emnet

Shibbs

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har seg sånn at jeg mista lappen for ca 2 uker siden. hører garantert ikke noe fra snuten så henter lappen mandag. Det jeg lurer på: Har jeg no rett til å se anmeldelsen som er levert på meg fra politiet? Tenker da rent juridisk.

og til de som lurte er grunnen til at jeg vil se den mistanke om at det står mye piss der :)

Takker for alle svar :D

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er blitt en lei uvane det der.

Denne gangen var det en liten skrens på en bensinstasjon. Snuten hadde veldig kort lunte fordi de hadde fått meldinger om råkjøring rundt omkring og vi stod ca 25 biler inne på bensern så de sperra utgangen og sjekka alle.

surt som faen, men denne gangen er jeg rimelig sikker på at de ikke har nok til å holde det lengre enn de 3 ukene her

http://www.amta.no/lokale_nyheter/article4757966.ece

http://www.oblad.no/article/20091213/BADEBYEN/712149985

Skrota Bmw 520 88 12v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Dette er lek på offentlig vei som ikke er akseptabelt.

Nå vet ikke jeg hvor dette er snakk om og om det var mange andre på denne bensinstasjonen på et aktuelle tidpunktet. Men de sier selv i avisen

– Dette er lek på offentlig vei som ikke er akseptabelt.

Men her var du jo ikke lenger på offentlig vei. Du var jo inne på en P-plass på en bensinstasjon.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kong-Erik J:

"Med veg forstås i denne lov også gate og plass, herunder opplagsplass, parkeringsplass, holdeplass, bru, ferjekai eller annen kai som står i umiddelbar forbindelse med veg. "

Ellers så anbefaler jeg "håndhevingsinstruksen i førerkortsaker". Der står det litt om dokumentinnsyn og veiledningsplikt og slikt.

Mulig det finnes nyere versjoner av disse skrivene, men her er de jeg fant: http://hekta.org/~erikab/politi/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk igjen lappen igår ettersom det hadde gått over fristen, så får vi se om det blir sak av det. Og spurte juristen om det var mulighet for å se anmeldelsen og da sa hun at det kunne jeg gjøre, men de kunne ikke sende den til meg fordi de ikke ville risikere dokumenter på avveie, men derimot om jeg hadde en advokat kunne han be om den

Skrota Bmw 520 88 12v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Fikk igjen lappen igår ettersom det hadde gått over fristen, så får vi se om det blir sak av det. Og spurte juristen om det var mulighet for å se anmeldelsen og da sa hun at det kunne jeg gjøre, men de kunne ikke sende den til meg fordi de ikke ville risikere dokumenter på avveie, men derimot om jeg hadde en advokat kunne han be om den

Dette skjønner jeg ikke. Hvis en advokat kan få anmeldelsen, så kan i allefall du også få den. En advokat representerer deg, og har ikke noe mer innsyn i dokumenter som omhandler deg, enn det du selv har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke. Hvis en advokat kan få anmeldelsen, så kan i allefall du også få den. En advokat representerer deg, og har ikke noe mer innsyn i dokumenter som omhandler deg, enn det du selv har...

Dokumentene er politiets eiendom og kan ikke formidles til andre. Du må eventuelt selv ta kontakt med politiet, som vurderer hvilke dokumenter i saken du kan få innsynsrett i.

Som advokat har man visse (mange) forpliktelser og derfor gis DIN advokat innsyn i DINE dokumenter om du ønsker det. Det er ingen som "får" politidokumenter sånn helt uten videre.

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider