Gå til innhold

Kjøpe felger fra Tyskland -et par spørsmål i den forbindelse

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Kjøpe felger fra Tyskland - et par spørsmål i den forbindelse

--------------------------------------------------------------------------------

vurderer å kjøpe nye felger fra Tyskland, nærmere bestemt Kerscher Carmona 16" i boltsirkel 5x112.

Lurer på noen ting:

-hvor mye koster frakt sånn cirkus og hvilke avgifter må jeg betale på felgene hvem bør frakta gå gjennom, dhl?!

Når dere gjør dette, hvordan går dere fram?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakt må du høre med butikken om...

Avgifter er helt vanlig mva. (25% av kjøpesum)

var det jeg tenkte jeg;) ok..

Men noen som har anelse om hvordan det blir med frakt, altså de må vel bli sendt til nærmeste dhl-"lager", eller hvordan er det?

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha det i forbindelse med en liten tysklandstur og få de nye felgene rett på bilen. så slipper du moms og frakt. ha på noen elendige stålfelger eller noe sånnt som du bare kaster der nede.

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha det i forbindelse med en liten tysklandstur og få de nye felgene rett på bilen. så slipper du moms og frakt. ha på noen elendige stålfelger eller noe sånnt som du bare kaster der nede.

jeg tenkte tanken akkurat!;) tenker det blir til det ja:) får med noen kompiser og ta en liten ferietur samtidig. Billig sprit der..

Spørs litt på åssen det blir med dekk da, for jeg vil ha 205/45/16 foran eller lav profil i hvertfall og noe 225/55 eller noe bak. Får nesten bare undersøke litt og sende dem en mail. Vi leiker ikke når vi skal ha lav bil på bygda..senk er ikke nok, må ned på rulleomkretsen også:P

Takker for raskt svar i hvertfall

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på åssen det blir med dekk da, for jeg vil ha 205/45/16 foran eller lav profil i hvertfall og noe 225/55 eller noe bak. Får nesten bare undersøke litt og sende dem en mail. Vi leiker ikke når vi skal ha lav bil på bygda..senk er ikke nok, må ned på rulleomkretsen også:P

Da ville jeg gått ned på både bredde og profil på bakdekka :) Spesielt hvis du skal ha samme bredde på felgene foran og bak..

Tysklandstur er godt råd.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider