Gå til innhold

Noen høyglanspolerings "guruer" her?

Ranger emnet


Alecken

Anbefalte innlegg

Yo yo :)

 

Jeg lurte på om det var noen dyktige høyglanspoleringsmestere av metall her inne på forumet? Har et plenum/innsug jeg gjerne skulle hatt høyglanspolert men har ikke kunnskapen til å få gjort dette skikkelig tror jeg.

 

Slik ser det ut i utgangspunktet:

s38b36fs.jpg

rowen-S38.jpg

 

og slik har jeg sett det kan bli...

837ycl1.jpg

8ehl16o.jpg

 

 

Problemet er bare at stålet er så kornete i tillegg til at det er mange vanskelige hjørner osv.. Er det noen som kunne tatt på seg en slik jobb eventuelt gitt meg noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glassblåsing/plastblåsing og så forkromming. blir det enkleste. da får du det skikkelig i alle hjørner og. men får dette gjort hos et overflatebehandlingsverksted. tror et er det de har gjort på det du viste. lykke til

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så enkelt.. Har polert en del ting før så har litt erfaring. Problemet med dette plenumet er at metallet er veldig grovt. Litt vanskelig å få frem på bildet men her er det ikke nok å fjerne lakken for å bare polere opp igjen.. da hadde jeg gjort det for lenge siden ;)

 

Vis dere ser mellom stripene på det polerte innsuget som det er bilde av kan dere se hvor kornete det egentlig er.. slik er hele innsuget.. Har prøvd å bruke poleringsflapdisc for å slipe ned korningen.. men det har vist seg å ta en evighet og kommer ikke ordentlig til inni alle kroker osv.. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dremel med en slipesak og poleringssak er ikke å forakte. Ang. at det er så kornete, er det bare å begynne med 240 papir og slipe vekk alt som er kornete, slik at det blir slett.

Så kan du gradvis gå oppover og avslutte med autosol og et skikkelig poleringsmiddel..

 

Tid er den viktigste faktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår