Gå til innhold

Min Octavia RS -07

Ranger emnet

stigsol

Anbefalte innlegg

Da skjedde det.. Skulle lufte bilen litt forrige helg, da ei kjerring selvfølgelig klarte å rygge i sida på bilen mens den sto parkert.. Hun flytta bilen ca en halvmeter! Takk og lov for at hun var ærlig og skrev lapp i ruta på bilen:) Bilen står nå på verksted, det kommer den til å gjøre i 2-3 uker til siden delene måtte bestilles fra Tsjekkia. Skader for over 40000,- på min bil.. Menmen, nå får jeg lakkert grill og diverse annet som jeg skulle gjøre uansett. Pluss at støtfangeren bak blir byttet til ny og her var noen skader i lakken som har irritert meg siden jeg kjøpte bilen.. Hell i uhell kanskje? Legger ved noen bilder:)

11012010029.jpg

11012010028.jpg

10012010027.jpg

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde det vert samme kasse hadde enten. tdi en vert utrooolig plagsom i 6 gir i 100km/t på motorveien. ell bensinen vert utrooolig langbeint og dau...

Ikke meningen å kuppe det faktum at stigsol på tragisk vis har blitt pårygget, men girkassen kan være den samme selv om sluttutveklsingen er høyere på dieselutgaven. Det må man pent gjøre for å hensynta dieselmotoren snevrere turtallsområde.

Dreiemoment er litt forenklet ikke annet enn forbrenningstrykket som presser stempelet nedover. Siden dreiemomenttoppen inntreffer ved et lavere turtall på en dieselmotor blir det større belastning på girkassa. Forbrenningen får lengre tid å virke på. Dersom girkassa virkelig tåler 500nm i en dieselbil bør den tåle vesentlig mer i en bensinbil.

Har ikke peiling på om VAG lager forsterkede dieselgirkasser, men jeg har lest at den nye 7-trinns DSG-kassen tåler 250nm, noe som holder til både den nye 1,6 CR dieselmotoren og de små TSI-motorene på 1,2 og 1,4 liter.

Poenget mitt er at både diesel- og bensinkassa kan være like selv om "final drive" er forskjellige

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da har det vært stille her en stund.. Fikk bilen igjen fra lakkering idag. Deilig! Synes helheten ble utrolig mye bedre nå..! Legger ved noen bilder:)

CIMG3879.JPG

CIMG3880.JPG

Noen som kan se forskjell..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Går sakte men sikkert fremover, fikk endelig filtersatsen til KN ifra England. Det har tatt sin tid. Dette er ett bolt-on kit som er meget enkelt å montere og som gir gode resultater. Test turen igår viste bedre gassrespons, bedre moment ved høye gir og selvfølgelig en fantastisk heftig lyd:)

Må beklage det skitne motorrommet, var ikke så skinnende rent under den originale filterboksen/motordekselet..

CIMG4074.JPG

Kan også legge til at man skal tidlig krøkes:

CIMG4052.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig fornøyd med grillen, var litt redd for at det ville bli litt mye å lakkere innvendig men det ble utrolig bra!!

Det er bensin ja. Med det åpne luftfilteret og den strake rørsatsen rett på turbo får du skikkelig "pop off" lyd når man tar beinet av speeden. Med det nye 3" eksosanlegget jeg har liggende kommer det til å bli skikkelig grom lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var ny, ekstra intercooler montert. Dette er ett kit fra Forge, som er bolt-on, super passform på slanger og øvrige deler! Ble montert i deilig solskinn. Hehe:) Har også fått montert ny eksos, så motoren puster litt lettere. Bilen går nå fryktelig godt i forholdt til originalt, og endringene er markante i hele turtallsregisteret. Problemet nå er at bilen står på vinterdekk og at den har en diff som ikke helt holder følge..

IMG_8566.jpg

IMG_8567.jpg

IMG_8569.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da klarte ikke jeg å holde meg lenger.. Godt vi har 2 biler:)

Samtidig som jeg satt på sommerhjulene byttet jeg også bremser til Black Diamond skiver og Red Stuff klosser.

Speilrefleks_676.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:)

Bremsene skriker litt, men det er helst når de er kalde. Har de fått varmet seg opp, så er det helt tyst..

Har ikke tatt noen bilder fra siden dessverre, bilen var så skitten. Hehe:) Men skal få tatt litt flere bilder.

Lurer også på om felgene bak skulle vært litt lengere ut, men er skeptisk til spacere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Her har det jo vært fryktelig stille en stund..! Har ikke skjedd forferdelig mye, bortsett fra litt "dekaltrimming" som jeg er usikker på om blir værende på bilen.

Idag var bilen inne hos ett par bekjente av meg for rubbing, polering og innvendig rens. Dette savnet bilen tydelig og resultatet ble upåklagelig!

Speilrefleks799.jpg?t=1273522922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...