Gå til innhold

strømproblem? nytt anlegg

Ranger emnet

menol

Anbefalte innlegg

de siste dagene har jeg koblet opp nytt anlegg. dette er en bf4501 forsterker på 1x450-1200w og 2 dy9410 dynabel 10" på 500wrms hver. koblet inn til forsterkeren så den gir 800wrms

på bilen min så er batteriet baki og jeg koblet da fra + polen til sikring på 60A og så til fordeler blokk, hvor det går ut 2 ledninger som var fra før pluss den nye til forsterkeren. batteriet er på 95AH fra biltema.

når jeg skrudde på tenninga gikk det fint å høre på musikk, men straks jeg prøvde å starte så gikk sikringa.

skulle jeg heller satt sikringen etter fordelerblokken mot forsterkeren?

eller hadd større sikring?

er batteriet for lite eller bør jeg skaffe et til?

kan jeg gi faen i sikringen å bare koble fra + til fordeler blokken? eller vil jeg da ødelegge anlegget når jeg prøver å starte?

er foresten en 2,8L så den krever sikkert litt strøm for å starte.

skal også sies at jeg er ganske n00b med strøm å slikt :P

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det rett, så har du koblet hovedstrømledningene til bilen via fordelerblokk og sikring? Da er det ikke rart sikringen ryker, startmotoren krever nemlig et par hundre ampere...

De ledningene som var der originalt skal kobles direkte inn på batteriet, så skal du ha en egen ledning som går til sikring - fordelerblokk - forsterkere. I den rekkefølgen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg koblet om slik at jeg kan starte uten at sikringen går ;P

men jeg synes det er litt dårlig bass. den ene subben brukte jeg før å den er innspillt, men den andre er helt ny. men den er vel ikke så stiv at jeg ikke engang kjenner vibrasjonen?

mulig at jeg burde koble forsterkeren i 1200wrms

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikket litt på koblingsopplegget idag, men det var bikkjekaldt og vanskeli å komme til. trangt i den jævla bmw'n.

men det må være noe feilkobling for den nye gir ikke en lyd fra seg

merker også at det må lydisoleres en del, skramler jo alt som er :P

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider