Gå til innhold

golf gti 8v turbo?

Ranger emnet


hansol123

Anbefalte innlegg

hei. har planer om å turbo konvertere gti'n til vårn så prøver å få så mye info som mulig før jeg begynner.

 

er det noen guider på nettet ang dette? finner bare for ABA motoren men ikke 2e, hadde først tenkt å få tak i en 16v topp fra statene men vart vist mye styr med det.

 

så fant et turbo kit ifra tyskland laget for 2e. litt dyrere enn de hos BBM og atp turbo.

 

http://www.turbo-kits.de/product_info.php/info/p334_TSI-Extreme-Turbo-Kit-for-VW-Golf-III-GTI.html

 

mye boost kan man kjøre på orginal innmat på denne motorn? må jeg kjøpe dyser og fuel rail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står det ja. men tenkte å kjøre mer enn det. 0.7-0.8bar

 

har vært inne på tanken, men er vel ganske mye styr med å få bytta motor. elnett spesielt.

 

finner brukbare donorbiler med vr6'er i sverige til 9.000-10.000kr

 

hadde vært noen guider på skifte over til vr6 hadde det ikke vært tvil om hva jeg hadde kommet til å gjort.

 

frister litt å selge golfen å få tak i en ferdig vr6 men skal lete lenge etter en som er gått like lite som den jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bygge om til vr6 er ikke noe problem. du har jo gti i fra før så da er det enda lettere. kjøp en motor med gir og ledningsnett.

for og si det slik så er det et helvete og skru på "baki der" med turboen.

 

på en vr6 er det kjempeplass samenlignet med 8v.

motor koster ikke 9-10tusen du finner hele biler for under 7tusen.

men om bilen er godt 200tusen eller 300tusen er det forsåvidt det samme vist du skal ha på turbo.

etter min mening burde den opnes og gåst igjenom og bytte det som er slitt og gjerne bytte tettninger og kansje hones og senke kompen litt.

noe slik trenger ikke koste ei nyre men du kan nok droppe og spise kebab i noen uker.

å bygge turbo på en 8v er ikke vanskligere enn og bygge om til vr6 med eller uten turbo.

og bygger du en vr6turbo så slipper bilen og være i sykestua på ubestemelig tid.

 

 

godt nyttår og lykke til med prosjektet.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. vr6 begynner å bli mer å mer aktuelt nå ja. men sliter litt med å finne en passende bil. finner donorbil i sverige til 10.000kr ca. er vel lettest med komplett bil da jeg kan se hvor alt står på vr6'n før jeg flytter over til gti'n.

 

men trenger jeg å bytte understell eller noe? og hvor kan jeg finne en vr6 bil i norge? evt motor,gir og ledningsnett?

 

har sett litt rundt på nettet men finner ikke noen sakdebiler og slikt i norge vertfall.

 

ser disse karene har gjort en slik jobb. men de fikk vist store problemer med ledningsnettet. må ledningsnettet passe akkurat med den spesifike motor'n? eller kan jeg gå på ebay og finne et ledningsnett der?

http://www.bilbygging.no/viewtopic.php?t=438

 

mest fornuftige jeg fant på blocket.se

 

http://www.blocket.se/skaraborg/Golf_vr6__stylad__25279790.htm?ca=11&w=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står på huggerie til bjarne brøndbo :P

 

er motor/girkasse :race

 

4200kr for motorn ^^ må ha acc til den da, dynamo,starter,servo pumpe.

 

liste over det jeg tror som må skiftes:

Vr motor: 4200kr

Girkasse:?

Ledningsnett:700kr

dynamo: 740

Servo pumpe: 750kr

Startmotor: 840

Throttlecable: 100kr

Ecu: 890kr

Clutch sylinder master: 700kr

Radiator: 1350kr

Speedometer: 900kr

 

er dette jeg tror som må skiftes vertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår