Gå til innhold

Kasse til GZ 10" i E-46

Ranger emnet

TheMadDog

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har gått til innkjøp av to stk, Ground Zero GZHW 25X

Disse skal inn i en 2004 BMW 320D stv, noen som har noen formening om kasse størrelse?

Tror jeg vil gå for lukket kasse for og bruke minst mulig plass, og for og prøve og få finest mulig lyd.

Subben vil bli koblet i 2 ohm, og bli matet av en dynaBel BF7501- yter 1400W i 2 ohm.

Spec på subbene

diameter: 25 cm / 10"

power handling: 600 WRMS

Alucone

teflon alu voicecoil

impedance: 2 + 2 ohm/ 4 ohm / 1 ohm

voice coil: 50 mm / 2" aluminum

excursion: X max. 20 mm / 0.8"

rubber surround for big excursion

resonance frequency: FS 25 Hz

Endret av TheMadDog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye, eller spiller en båndpasskasse bedre enn en lukket?

Har aldri prøvd og bygge båndpasskasser før.

Og hva er poenget med lukket båndpasskasse? Som det står på den siden du sendte meg. Trykke vil jo ikke komme ut av den? Eller?

Ser på andre tråder her inne, at og beregne volum og slik til båndpasskasser ikke er en helt enkelt. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Eller vet om noen som kan hjelpe meg?

Eller er det lettest og bygge en lukket kasse?

Endret av TheMadDog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En båndpasskasse spiller bedre i bilen din på grunn av den gode isolasjonen du har mellom kupe og bagasjerom. Med en båndpasskasse kommer lyden berre ut av bassreflexrørene og ved å legge disse rørene til hattehylle eller eventuelt i armlenet mellom setene baki, kan du tvinge bassen inn i kupèen.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, såklart.

men det vil si at jeg skal lage kassa 9/12 liter uten å tenke på volumet til subben?

Selfølgeligt skal du tenke på volumet til suben!!

Kan ikkje du forskjell på netto og brutto?

Nettovolumet er volumet etter du har tatt vekk volumet til suben.

Bruttovolumet er volumet før du har hatt i suben.

Er volumet til suben på 4 liter og nettovolumer er på 10 liter, skal du lage ein kasse på 14 liter.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider