TheMadDog Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 (endret) Hei! Jeg har gått til innkjøp av to stk, Ground Zero GZHW 25X Disse skal inn i en 2004 BMW 320D stv, noen som har noen formening om kasse størrelse? Tror jeg vil gå for lukket kasse for og bruke minst mulig plass, og for og prøve og få finest mulig lyd. Subben vil bli koblet i 2 ohm, og bli matet av en dynaBel BF7501- yter 1400W i 2 ohm. Spec på subbene diameter: 25 cm / 10" power handling: 600 WRMS Alucone teflon alu voicecoil impedance: 2 + 2 ohm/ 4 ohm / 1 ohm voice coil: 50 mm / 2" aluminum excursion: X max. 20 mm / 0.8" rubber surround for big excursion resonance frequency: FS 25 Hz Endret Januar 2, 2010 av TheMadDog Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianuno Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 http://www.ground-zero-audio.com/13_download/empfehlung/gh_gzhw25x.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianuno Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 bandpass kasse funker best i din bil, men tar jo noe plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 (endret) Hvor mye, eller spiller en båndpasskasse bedre enn en lukket? Har aldri prøvd og bygge båndpasskasser før. Og hva er poenget med lukket båndpasskasse? Som det står på den siden du sendte meg. Trykke vil jo ikke komme ut av den? Eller? Ser på andre tråder her inne, at og beregne volum og slik til båndpasskasser ikke er en helt enkelt. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Eller vet om noen som kan hjelpe meg? Eller er det lettest og bygge en lukket kasse? Endret Januar 2, 2010 av TheMadDog Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Lukket kasse vil vel helle ikke fungere dårlig? Når det står 9-12 liter, er det totalvolumet. Eller skal jeg legge til volumet til elementet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 En båndpasskasse spiller bedre i bilen din på grunn av den gode isolasjonen du har mellom kupe og bagasjerom. Med en båndpasskasse kommer lyden berre ut av bassreflexrørene og ved å legge disse rørene til hattehylle eller eventuelt i armlenet mellom setene baki, kan du tvinge bassen inn i kupèen. Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 2004 BMW 320d stv. Altså stasjonsvogn!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 My bad :drunk: Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Hehe:) Men da bør jeg gå for lukket kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Hehe:)Men da bør jeg gå for lukket kasse? Ja, gå for lukket kasse du. Det er netto volum som er oppgitt. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 netto volum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 netto volum? Eg rekner med at du tjener penger! Da veit du heilt sikkert forskjell på netto og brutto! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 ja, såklart. men det vil si at jeg skal lage kassa 9/12 liter uten å tenke på volumet til subben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 ja, såklart.men det vil si at jeg skal lage kassa 9/12 liter uten å tenke på volumet til subben? Selfølgeligt skal du tenke på volumet til suben!! Kan ikkje du forskjell på netto og brutto? Nettovolumet er volumet etter du har tatt vekk volumet til suben. Bruttovolumet er volumet før du har hatt i suben. Er volumet til suben på 4 liter og nettovolumer er på 10 liter, skal du lage ein kasse på 14 liter. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 ok, skjønner, surpomp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg