Gå til innhold

motor går varm!! HJELP!!

Ranger emnet


Maxaudi

Anbefalte innlegg

hei!

 

Har et mystisk problem..

starter opp bilen å temperaturen stiger til 90 grader etterhvert og holder seg der!

men etter 2-3 km begynner temperaturen å stige til 100-110 grader.

Vannpumpe,termostat er nylig byttet! kjølevesken har jeg og testet!

 

så hva kan det være?? luft i systemet ? eller er det kanskje toppen som er gåen ?

 

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Har et mystisk problem..

starter opp bilen å temperaturen stiger til 90 grader etterhvert og holder seg der!

men etter 2-3 km begynner temperaturen å stige til 100-110 grader.

Vannpumpe,termostat er nylig byttet! kjølevesken har jeg og testet!

 

så hva kan det være?? luft i systemet ? eller er det kanskje toppen som er gåen ?

 

takker for alle svar!

 

kjenner du om motoren blir for varm?kan være temp.føleren?

samme på min men den ble fortere varm,gikk opp til 110-120 grader etter bare få min på tomgang og da var det føleren!ble oxo tung å starte når den var sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å rense kjølesystemet? funker i noen tilfeller:) legger seg jo en hinne med driit i kjølesystemet etter mange km som reduserer kjøle evnen til radiator :P og lufte ordentlig...

 

hvis ikke så er følerne ikke de beste verden har sett;)

 

ble vel mye av det samme som folk har skrevet over men:P

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner du om motoren blir for varm?kan være temp.føleren?

samme på min men den ble fortere varm,gikk opp til 110-120 grader etter bare få min på tomgang og da var det føleren!ble oxo tung å starte når den var sånn!

 

ja, den blir for varm! koker rett å slett, men aldri på tomgang, skjer med engang jeg begynner å kjøre.. trodde først at det begynnte å legge seg is i radiatoren, men frostveksen skal tåle -35, har har dobbelsjekket den og byttet den! så må være noe som er tett en plass.. og siden det kommer svært lite varmluft selv om motoren er varm, kan det vel tyde på kjølesystemet er blitt tett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjent på slangene om de er varme eller kalde når motor er varm ?

Siden du har bytta veske som tåler minus 35 har inget stort vesketap motorn ikke har frysi før og termostaten/temp føler som virker så kan det være luft - ødelagt impeller/lager (rasler/støy fra pumpa) eller tett en plass(avleiringer eller termostat som ikke åpner) kjenn etter kalde/varme steder i kjølesystemet og om noen slanger er harde eller bløte(luftsymtom) er toppen gåen se etter om olja de er grå gni den mellom fingrene om det er litt er det ille er peilepinnen grå se etter vannbobler på fingrene vel det var litt fra meg

Endret av spaceman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen inn på møller! er inne enda, men ringte igår, og det var nok vannpompa og en tempraturmåler av noe slag som hadde tatt kveld! 4-5 måneder siden vannpompa ble byttet, så var full reklamasjon på den, så blir ikke å koste noe ekstra! får satse på at den nye holder litt lengre :p

 

takker for alle svar, virkelig hjelpsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår