Gå til innhold

Omega C20SE-C20XE Turbo Banebilprosjekt.

Ranger emnet


pettersenroar

Anbefalte innlegg

holder på å bygge turbo i omegaem min. har snekkra grenrør selv montert en t3 turbo husker ikke spec på den men den funker helt OK. dyser er tatt fra en saab 9000cse 2.3 turbo. smidde råder og smidde JE stempel. c20let toppakning.

bmw e28 støtdempere forran og bak med spax fjærer og snart spax 28 trinns justerbare dempere.

+++ mere kommer etterhvert

 

har forandret denne førsteposten da dette ble et større prosjekt en jeg hadde sett for meg :)

 

 

ble pårygga:(

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00815.jpg

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00817.jpg

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00819.jpg

minimalt med rust.

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00820.jpg

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00823.jpg

Endret av pettersenroar
forandret siden dette ble en prosjekt tråd!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-hmm ikke sikker på den turboen der, men du burde ha en som har effekt lavt ned på rpm. er jo tabell osv på turboen, og eksoshus. kjipt når det bare drar på 5000/rpm :P hehe

 

Greit å ta trykk derfra men hvorfor ikke bare kjøpe oljeadapter på biltema? da har du trykk til turbo og til oljekjøler.

 

Til retur fra turbo så ville jeg sveist inn et rør/fittings i bunnpanna, som det er helling på! VIKTIG at det ikke er noe motstand i olja på returen vet du:)

 

Husker ikke hvor store dysene er på de som trimmer motor "litt" hvis du skjønner:) men tror det er rundt 300-350 dyser. På min har jeg rundt 500 tror jeg.

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett meg rundt etter nytt eksoshus til turboen men er vanskelig å finne. oljereturn kan jeg altså bare sveise fast i bunnpanna men jeg har allerede banket ut blindepluggen i blokka så jeg kommer nokk til å bore opp og gjenge opp. skal få alt på plass iløpet av ey par uker så jeg får testet om turboe ladder i det heletatt hvis ikke blir det en midre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett meg rundt etter nytt eksoshus til turboen men er vanskelig å finne. oljereturn kan jeg altså bare sveise fast i bunnpanna men jeg har allerede banket ut blindepluggen i blokka så jeg kommer nokk til å bore opp og gjenge opp. skal få alt på plass iløpet av ey par uker så jeg får testet om turboe ladder i det heletatt hvis ikke blir det en midre

 

Okei, men husk at det ikke må være noe motstand på olje, den må gli fint. derfor syns jeg at å sveise inn et rør på skrå opp mot turboen er ideelt;D

 

Men va har du gjort me motoren? er det kun turbo å noen større dyser du har satt på?:)

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker 315 dyser fra http://www.jma.com dette skall være de største dysene du kan bruke hvis du vil at motoren ikke skall drukne på tomgang.

 

du kan heller øke bensintrykket litt med en bensintrykksregulator.

 

jeg kjører selv med toppakning fra calibra turbo.

 

og ladetrykk på 1,2-1,3 peek

 

Er det med originale stempler og råder?:) å lenge har du kjørt med 1.2 bar?

Bare nysgjerrig, hvor mye hk tror du du har da?:)

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er turboen sendt inn og ny kommer etterhvert

 

bilde av ny mot gammel

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo.jpg

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/GetAttachmentaspx.jpg

 

"ny" turbo har int wastegate.

 

har fått tak i saab 9000cse dyser 360 kr for 4 stk :)

 

passer topp pakningen fra calibra rett på mi blokk eller må den moddest. skulle gjærne hatt en stålpakning og finner kunn til calibra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er turboen sendt inn og ny kommer etterhvert

 

bilde av ny mot gammel

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo.jpg

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/GetAttachmentaspx.jpg

 

"ny" turbo har int wastegate.

 

har fått tak i saab 9000cse dyser 360 kr for 4 stk :)

 

passer topp pakningen fra calibra rett på mi blokk eller må den moddest. skulle gjærne hatt en stålpakning og finner kunn til calibra

 

 

nice:)

 

Topp pakning? da hadde jeg bestillt ifra protrim var jeg deg.

og calibra paking passer ja:)

 

 

http://www.protrim.no/produkter_motor_toppakning.shtml

 

Jeg spurte pro trim om pakning. dette fikk jeg tilbake:)

 

-Hei!

 

Du kan få:

0,68mm

0,76mm

1,01mm

1,14mm

1,30mm

1,52mm

1,78mm

og en del enda tykkere, men det trenger du nok ikke.

 

Alle pakningene er 3-lags. Tykkelsen gis av det midterste laget.

 

Vi kan ikke besvare mail eller telefon før onsdag da vi reiser til Frankrike i morgen for

å se på mer utstyr til motorverksted vårt.

 

 

mvh Magnus @ Protrim-

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår