pettersenroar Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2010 hvilken kamaksling bør jeg kjøpe 270° - 280° eller 290° Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 da har jeg bestilt JE smidde stempel fra usa håper di kommer fort til norge :) fikk vite at en 280-288 kam var det beste for min motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 hentet rådene og hentet svinghjulet fra maskinering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 (endret) lite aktivitet her? vel her er bilder av svinghjul og rådene vs gammel + noen av motoren slik den så ut før jeg bjynte. fått noen småhakk i kompressorhjulet på turboen pga kjøring uten luftfilter på grusvei Endret Mars 11, 2010 av pettersenroar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 her har det jo skjedd litt, ikje feil:) å mye kom stemplene å rådene på? når du sier 288°kam, va er da ventil løft osv da? var det av kmcams du kjøpte? Blir gøy å se om du får det til å holde, og du skal ikke gjøre noe endringer me forbrenningskammerene forresten? Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 rådene ble 3000 totalt fra tyskland. stemplene ble 3600 fra usa får se hvor mye toll det blir på dem. skal ikke gjøre noe med forbrenningskammrene enda kammen har jeg ikke kjøpt enda men det blir en 288° fra tyskland. vet ikke hva løft blir men regner med det blir noe mer da den skulle gi 30 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 okei. jeg har c20let råder å stempler. håper det går fint me di, koster en del me smidd:) Du kan jo gå inn på kmcams.no også å se, de har mange forskjellige kamaksler:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loggis Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Blir bra dette ! :D Siter Nåværende bil - Opel Vectra -93 modell. Påkosta 40k :) A Omega 2,6 ( Knust :( ) , Bmw 320 e30 ( S ), 3 stk escort ( S ) , 2 stk scorpio ( S ), Lyseblå A Vectra ( S ), Rød Golf GTI ( S ). S = SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 ja får da håpe på det hehe. skal bestille meg en bredbandslambda så jeg ikke svir steplene en gang til hehe, må åsså få meg en fpr. stemplene er kommet til tyskland så regner med jeg får dem iløpet av uka. prøver å få tak i han på tigerspeedparts.no for jeg trenger veivlager og rådelager fortsatt og hva mener dere jeg burde gjøre med forbrenningskammrene? trengs det i det heletatt, trodde org topp tålte ganske mye hk jeg? ny komp blir 8,5:1 org komp er vel 9,2:1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 okei. jeg har c20let råder å stempler. håper det går fint me di, koster en del me smidd:) Du kan jo gå inn på kmcams.no også å se, de har mange forskjellige kamaksler:) skulle gjerne sett hvordan din motor så ut? er ikke mange av disse med turbo hehe. kmcams har jo en go del kammer men er så dyre iforhold til den som jeg har funnet i tyskland, km skal ha 1500 bare for kammdrevet det er nesten like mye som det jeg må betale for kam+drev i germany Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 skulle gjerne sett hvordan din motor så ut? er ikke mange av disse med turbo hehe. kmcams har jo en go del kammer men er så dyre iforhold til den som jeg har funnet i tyskland, km skal ha 1500 bare for kammdrevet det er nesten like mye som det jeg må betale for kam+drev i germany Hmm, hadde tenkt å lage en tråd. men syns det er stress:P Kunne sikkert sendt deg noen bilder, holder på å bygge selv nå. skal begynne på manifolden nå, allt i syrefast:D Men søk på Engh racing. da finner du mye bra info om trimming av c20ne, han er utrolig flink sveiser. Se på aluminiums innsuget hans, skal lage et slikt selv etterhvert:) Han er hjelper gjerne hvis du spør han om ting, han har ihvertfall svart meg når jeg har sendt melding:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 har sett tråden hans på gatebil.no den er jo helt råå den maskina hans, skulle gjærne likt å få tak i et slikt toppdeksel til min. vurdere stærkt å kjøpe meg et tig ac/dc svisapparat er så mye man kan lage med det. du må gjærne legge ut noen bilder av bilen din på min tråd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 ahh da har jeg endelig fått bestilt lager til veiv og råder :) men ble desværre ikke forstærkede lager. får jo se hvor lenge di holder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 (endret) her er det jeg har ventet lenge på :):) neste uke kommer lagrene så begynner monteringen :) Endret Mars 17, 2010 av pettersenroar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 (endret) har funnet ut at jeg ikke her en c20ne men en c20se? men det står i papirene at det er en c20ne så er litt forvirret men bunndelen er vel forsåvidt lik foruten stemplene som har større "grop" på c20ne, så er vel dærfor stemplene gikk Endret Mars 18, 2010 av pettersenroar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.