Gå til innhold

blir ikke varm....

Ranger emnet

falck_A

Anbefalte innlegg

Jeg hadde problemer med min -07 1,9tdi tidligere. Fant da ut at tilleggsvarmer/"kjørevarmer" som varmer opp kupéen ved under +5 ikke fungerte. Etter at den ble fikset var det som natt og dag. Da ble både motor og kupé mye raskere varm. Du kan jo få sjekket det, men synes det er rart at den mister temp. når den står på tomgang. Men med kulden som er nå, er det kanskje ikke så rart likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1.9 en TDI en uten Webasto - bare for sammenlignings skyld . . .

Med de temperaturer vi har ute nå, rundt -20:

Bruker laang tid, og helst litt motbakke, for å komme opp mot 90 grader.

Ved lett kjøring er rundt 70 ganske vanlig.

Temperaturen faller ned mot 60 på tomgang.

Bruker helst en besinbil på denne tiden side jeg ikke har Webasto :(

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en diesel bil har ikke så mye overskuddsvarme som en bensinbil. og når gradestokken viser under 25 her på østlandet om dagen sier det seg selv at bilene ikke blir varme nok . jeg ser med min passat 1.9tdi at fra der jeg bor til nærmeste "by" som er brumunddal er det kun nedoverbakker og bilen er kald hele veien ned ..men så fort jeg belaster motoren så kommer varmen .. men ..så fort jeg står stille noen minutter eller "daffe kjører" så ligger temp måleren lavere enn 90 ... jeg har heller ikke diesel varmer ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det ikke er noen misforståelser, min 1,9 tdi har kun standard tilleggsvarmer/kjørevarmer, ikke noe motorvarmer/webasto e.l. Det var som nevnt som natt og dag når denne fungerte eller ikke. Ville sjekket den først. For eldre biler som ikke har tilleggsvarmer er nok dette et vanlig problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem som dere beskriver med driftstemp.

mener å huske at dette ikke var problem sist vinter.

Denne motoren(AVB)har hjelpevarmer.Dette er 3 stk.

glødeplugger i kjølevannet. Mistenker at det er problemer

med disse event. styringen.

Er det noen som kan forklare meg hvor disse sitter ?

på hvilken temp. slåes disse av / på under kjøring ?

Har bestillt med VAG-COM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider