Gå til innhold

Motoren bare slukker!! Hjelp!

Ranger emnet


Marianne89

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med min passat 1,8 liters bensin motor (ADR)

Den starter, men motoren bare slukker om jeg slipper gassen!

Har nå sittet ute å holdt gassen inne i en 5 minutter, men fortsatt bare slukker den.

Har greid å få rygga litt og den rygger fint, men når jeg skal prøve å kjøre fram så er det såvidt den klarer å dra seg framover! Og når gassen slippes så bare dauer motoren.

Noen som har noen idê om hva problemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MEN ... update da ..el svar på sms jeg fikk av deg. har lest litt rundt. inni gass-spjeld huset sitter det en føler som skal registrere i hvilken posisjon gass-spejldet står. kan væra denne som fucker. finnes flere DIY på hvordan man rengjører hele gass-spjeld huset. Men dette blir jo ren gjetting sålenge man ikke har fått koblet opp diagnose enda ... følger spent med. og info til folket. nå går ikke bilen på tomgang verken varm eller kald ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN ... update da ..el svar på sms jeg fikk av deg. har lest litt rundt. inni gass-spjeld huset sitter det en føler som skal registrere i hvilken posisjon gass-spejldet står. kan væra denne som fucker. finnes flere DIY på hvordan man rengjører hele gass-spjeld huset. Men dette blir jo ren gjetting sålenge man ikke har fått koblet opp diagnose enda ... følger spent med. og info til folket. nå går ikke bilen på tomgang verken varm eller kald ...

 

TPS heter det! Throttle position sensor.

 

 

men hvilken slange var det som falt av? til bensintrykks regulatoren?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TPS heter det! Throttle position sensor.

 

 

men hvilken slange var det som falt av? til bensintrykks regulatoren?

 

Det var en liten tynn slange på ca 15 cm som hadde falt av ved gass-spjeldet, og den gikk videre til en sånn liten rund dings som satt på noe som heter Fuel Rail.

 

Min dårlige forklaring, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså Vagumslangen din som sitter på FPR. Fuel pressure regualtor, ergo bensinrykks regulatoren som styrer motstand av retur bensin til dysene;)

 

uansett så er det en stor fordel å bytte slike slanger om de er morkne og stive. dritt om du har en turbo motor og den faller av, da raser du fort!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså Vagumslangen din som sitter på FPR. Fuel pressure regualtor, ergo bensinrykks regulatoren som styrer motstand av retur bensin til dysene;)

 

uansett så er det en stor fordel å bytte slike slanger om de er morkne og stive. dritt om du har en turbo motor og den faller av, da raser du fort!

 

Ja, vi kjøpte ny slange på Mekonomen og fikk erstattet med den gamle :)

Har ikke turbo motor da. Bare en helt vanlig 1,8 liter.

 

Men har du noen forslag til hva det kan være som er galt?

 

Noen sa at feilen garantert lot seg fikse med å justere noe i gass-spjeldet med VAG COM. Fordi at metallet forandret seg ved kulde. Kan dette være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kjøpte ny slange på Mekonomen og fikk erstattet med den gamle :)

Har ikke turbo motor da. Bare en helt vanlig 1,8 liter.

 

Men har du noen forslag til hva det kan være som er galt?

 

Noen sa at feilen garantert lot seg fikse med å justere noe i gass-spjeldet med VAG COM. Fordi at metallet forandret seg ved kulde. Kan dette være noe?

 

det er bare tull. skjer overhodet ingen forandring noen sted, og det skal overhodet ikke være nødvendig å måtte kalibrere TPS'en for noe som helst! den er slik den er. med mindre noen har pelt på den ved å løsne skruene på siden og vri, noe jeg tviler på at du har gjort?

 

Men er bilen fortsatt like ille etter at du satte på slangen?

 

Har du prøvd å utelukke ting som at bilen ikke fyrer på alle plugga? Kondens i bensina?

 

Kan jo være at en av de her idiotiske sensorene som sitter på de vag bilene svikter som de alltid gjør, men det vet jeg er et stort problem på turbo bilene. Type A4/a3 og slikt. muligens også passat har samme turbo motor.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært borti en impreza før? Du vet hvordan en bokser motor høres ut?..

 

Høres bilen din slik ut f.eks? Lugger motoren når du har gassen inne for å holde dne på tomgang? ristern? føles det ut som halv effekt?

 

om dette er noe som kom plutselig pga mye kulde. vil jeg heller tro kondens. eller fryst bensin i systemet ditt!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, etter at jeg skifta slangen så gikk den helt strålendes helt til idag da den pånytt kom med tullet sitt.

Har sjekka slangen og den sitter jo godt på i begge ender, så ingen lekasje der.

 

Dette er et problem som kom når det begynte å bli kaldt ute.

I starten kutta motoren på første start, men starta fint på andre start.

Og så ble det til at jeg måtte holde inne gassen for å få start på motoren, og da gikk den helt fint.

Helt til nå som den ikke vil gå på tomgang engang.

 

Det er helt på kondensfjerner på den.

Hvordan kan bensinen ha fryst? Er det noen årsak til det? Om det er årsaken?

Det er altfor lite frostvæske på den, kan det ha noe å si?

 

Skulle kjøpe frostvæske idag. Ba om rød, men fikk jaggu meg blå! Så helte ikke på den nei.

Han fyren virka ikke helt stabil, sa at jeg ikke trengte å blande ut selv om det var konsentrat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhaah.. stabilt!

 

uansett! grunnen til at bensina KAN fryse er som følger av mye vekslende tempeartur vellom varmt om kaldt! det blir damp/kondens og fryser i bensinfilteret ditt!

 

Når du fyllte kondensfjernerpåtanken, fyllte du full tank da? så du har fersk bensin? jeg ville sterkt vurdert å bytte bensinfilteret på bilen din og så sjekke om det gir noen utslag!

 

Borsett fra det få noen til å gå over alt som heter vakum slanger på motoren din, det er nok til at en slange hopper av eller er morken, om motoen får falsk luft/ vakum lekasje er det nok til at det vil være kukete for å si det mildt!

 

 

er det noen forandring når motoren er varm? du sier du må ha gassen inne for å få den til å jobbe på tomgang!? har du prøvd å kjøre bilen? hvordan er den da? lugger'n?! går drit dårlig?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, fyllte ikke full tank da.

Har ikke prøvd å kjøre den, men kan prøve imorra og gi tilbakemld på hvordan det gikk :)

 

Jepp, må ha gassen inne for at motoren skal holde seg igang. Og selv om motoren har 90 grader stopper den like fordømt.

Når jeg slipper gassen fyker turtallet til bunns og motoren kveles liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår