HP-Invent Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Jeg holder på å forbedre lydbildet mitt litt i bilen. Til nå har jeg bare hatt en activ subw med 2 stk 8" bak og 2 stk 13 cm orginalhøytalere i hattehyllen... Utolig men sant leverer det faktisk meget god lyd. Fin balanse mellom lys og mørk. Bassen er meget dyp og hard hvis du føler for det, men da rister alt annet i bilen og det høres ut som den detter fra hverandre... I hvertfall har jeg nå fått en liten 200 watt forsterker av en kompis og jeg har tenkt å gå til anskaffelse av noen nye høytalere til å ha foran og muligens skifte ut de bak også. Er det noen som har noen bra anbefalinger å komme med for bra lydbilde? Tenkte å ha alt det jeg har nå pluss 2 stk høytalere i dørene foran. Går det med 6x9 foran, 13 cm bak og subw i bagrommet? Har ikke tenkt å gjøre noen store inngrep i dørene, så går det an å få tak i en slags kasse eller adapter som du bare skrur utenpå døren? Obs, forsterkeren har bare en utgang... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Ville godt for et frontsett f. eks et 2-veis sett, monter diskant på dæsjen/A-stolpe og mellomtonen høyt i døra eller på dæsjen. Type bil har du, litt lettere og komme med noen tips da. Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 har det vanlige, altså hatchback og 3 dører... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by HP-Invent har det vanlige, altså hatchback og 3 dører... åja.. en slik en ja :D Hvilket merke var det nok han ville frem til.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by HP-Invent har det vanlige, altså hatchback og 3 dører... Også tror jeg den er gul... Hvis du kommer med merke/årsmodell osv så er det litt enklere å hjelpe deg. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 type corolla 89 modell... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Obs, forsterkeren har bare en utgang... monoblokk du mener ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 kjenner ikke alle begrep. Den har en ingang for 2 stk isoplugger. (1Rød og 1hvit) og en inngang for eventuelt vanlige høytalerledninger. Den har en utgang for vanlige høytalere. 1 hvit og 1 rød. Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 høres ut som en monoblokk da ja, ville godt for ett bra frontsett og en 2 kanals forsterker til disse, feks dynabel, hvor mye penger du skal legge i dette da ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 jeg har ikke tenkt å bruke noe mer enn penger på høytalere pga jeg hadde egentlig ikke tenkt å få meg forsterker. Fikk den som betaling av en kompis pga han hadde lånt litt penger av meg. Fikkden som betaling. Nå har jeg altså en til, og den har jeg tenkt å utnytte når jeg først har den. Derfor vil jeg ha mest mulig lyd. Blingset litt med spesifikkasjonene. Det er to utganger, 2 røde og to hvite. Slik ser den ut. Forsterkeren Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 ÅÅÅÅÅ:) Håper det ikke var mange penger han skylte deg.. hehe ikke frekt ment.... Effektforsterker 2x30W Frekvensomfang 20-20.000 Hz, imp. 4 ohm. Lav- (med forsterkningskontroll) og høynivåinngang. Drivspenning 12V DC/5A (maks). Størr. 160x160x52 mm. Bisarre mente at alt var bedre en cdspilleren som forsterker, var denne med i den konklusjonen ?:rolleyes: Måtte bare....14,4 volt*5 A som denne max kan trekke... =72 watt max den kan trekke...(hvor kom disse 200 inn:D) Si en virknigs grad på 50% =ca 36 watt til å rokke bilen med... men du ville ha nye høytalere, pris klasse da ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Hvordan cd spiller har du ? Med den forsterkeren tror jeg ville ha satt inn noen coaxiale høyttalere i døra og la forsterkeren drive de. Så bytter du de orginale til noen skikkelige og lar cd spilleren drive de... evt drit i forsterkeren og driv alt med cd spilleren. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 he, he... Er ikke så mye kraftiger en rmsèn på spilleren min da. :D Nja, prisklasse på høytalere? Vet ikke jeg, i hvertfall ikke mer en en tusen lapp. Lurte på 6x9 foran i dørene og noen skikkelige 13 cm høytalere i org festene bak og seff ha subwooferene 2x8". Eller blir det litt corny med 6x9 og 13 cm bak? Skal i hvertfall til å begynne med bare eventuelt ha 6x9 foran, noen som har erfaring med bilextra sine høytalere? Fant noen som så fete ut i hvertfall til 5/600 kr, mener jeg? Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Rockford Seat Hvordan cd spiller har du ? Med den forsterkeren tror jeg ville ha satt inn noen coaxiale høyttalere i døra og la forsterkeren drive de. Så bytter du de orginale til noen skikkelige og lar cd spilleren drive de... evt drit i forsterkeren og driv alt med cd spilleren. Jeg har en Pioneer MP3 spiller 1 mnd gammel. Har tenkt å la forsterkeren drive de nye høytalerene jag skal kjøpe og spilleren drive de orginale, eventuelt kjøpe nye av de oxo. Så har jeg jo forsterker og 2 x 8 subwoofer da. Hva er coaxiale? Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Hva er coaxiale? billig varianten av noe bra,,,,(men dog ikke serlig bra) ikke bruk 6*9, hvordan skal du feste dette ?og det er ikke bra lyd heller. dette da kansje ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg